اپل واچ تاییدیه‌ FDA برای درمان کابوس‌های شبانه را دریافت کرد

اپلیکیشن nightware در اپل واچ.jpg

اپل واچ نه تنها یک ساعت هوشمند است، بلکه به عنوان یک گجت سلامتی محور به حساب می‌آید که بارها توانسته است جان افراد را نجات دهد. حالا این ساعت هوشمند موفق شده است تا تاییدیه‌ FDA برای درمان کابوس‌های شبانه را دریافت کند.

گجت‌های سلامتی محور مانند دستبندها و ساعت‌های هوشمند، حالا به یکی از لوازم ضروری برای بسیاری از افراد در سراسر دنیا، مخصوصاً برای ورزشکاران تبدیل شده‌اند. اپل هم با سری ساعت‌های هوشمند اپل واچ خود، در این بین سهم به سزایی دارد.

اگر جز دسته افرادی هستید که از کابوس‌های شبانه به دلیل بیماری PTSD (مشکل استرس بعد از سانحه) رنج می‌برید، حالا اپل واچ برای شما به یک انتخاب مناسب تبدیل شده است زیرا این ساعت هوشمند با نرم افزاری کار می‌کند که می‌تواند در کنترل این بیماری به شما کمک کند. جالب است بدانید که عملکرد مناسب اپلیکیشن Nightware در اپل واچ، به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا هم رسیده است.

درواقع اپل واچ الگوی خواب کاربر را در پروفایل شخصی او در سرور خود نگه‌داری می‌کند. سپس سنسورهای این ساعت هوشمند ضربان قلب کاربر و حرکات بدن او حین خواب را مانیتور می‌کنند. حالا با مقایسه‌ی داده‌های مانیتور شده با آنچه درباره‌ی الگوی خواب کاربر در دستِ ساعت است، می‌توان تجربه‌ی کابوس‌های شبانه توسط کاربر را تشخیص داد.

حالا در صورتی که اپلیکیشن Nightware چنین تشخیصی را درباره‌ی کاربر بدهد، اپل واچ با ویبره‌هایی، تلاش می‌کند تا با بیدار کردن کاربر، او را ادامه‌ی دیدن این کابوس نجات دهد. با این حال نمی‌توانیم اپلیکیشن Nightware اپل واچ را به عنوان یک درمان برای همه‌ی افراد مبتلا به اختلال PTSD تصور کنیم و به طور کلی برای استفاده از آن باید نظر مراجع پزشکی و بهداشتی را هم در نظر گرفت. درواقع این برنامه‌ برای همه‌ی افراد گزینه‌ی مناسبی نیست و برای افرادی که حین کابوس، با مشکل خواب‌گردی و یا انجام حرکات خشونت آمیز مواجه هستند، اصلاً استفاده از این برنامه توصیه نمی‌شود. از طرفی در صورتی که مشکل کابوس‌های شبانه شدید باشد، تنها بیدار شدن به واسطه‌ی ویبره‌ی اپل واچ کافی نیست؛ بلکه سریعاً بیمار باید به پزشک مراجعه کند.

ضمناً در نظر داشته باشید که تنها قبل از خواب باید برنامه را فعال کنید و در طول روز، هنگام تماشای تلویزیون و... نباید از برنامه استفاده شود زیرا این کار باعث می‌شود تا داده‌های غلطی در اپل واچ ثبت شود. ضمناً گفته می‌شود که ساعت را نباید خیلی سفت روی دست بست زیرا باعث حساسیت پوستی خواهد شد.

به هر ترتیب بنا به گفته‌های سازمان غذا و دارو، این قابلیت و نرم افزار روی 70 کیس مختلف این بیماری که به صورت رندوم انتخاب شده بودند، به مدت 30 روز مورد بررسی قرار گرفته است و نتیجه‌ی حاصل از این تست، بهبود کیفیت خواب آن‌ها بوده است.

اگر تجربه‌ی استفاده از این برنامه را دارید، آن را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط:

ساعت هوشمند اپل واچ SE معرفی شد؛ مدل ارزان قیمت اپل واچ سری 6

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: phonearena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر