تعدیل نیرو 250 نفری از کارکنان شرکت موزیلا

Untitled-1.jpg

مدت‌هاست که شرکت موزیلا در حال تعدیل نیرو است تا بهتر بتواند به راه‌ها و توسعه‌ی ابزارهای جدیدی برای درآمدزایی بیشتر برسد.

شرکت موزیلا باز هم دست به تعدیل نیروهای خود زده و این بار 250 نفر از کارمندان خود را بیکار کرد. این تعداد معادل یک چهارم از تعداد کل نیروهای انسانی این شرکت است. مدیران این شرکت دلایل خود را از این تعدیل نیرو چنین بیان کرده‌اند که می‌خواهند تمرکز خود را بر روی محصولاتی که درآمدزایی بیشتری برای این شرکت دارند، معطوف کنند. سخنگوی این شرکت امروز این اخبار را تایید کرد و گفت شرکت موزیلا با 750 کارمند به کار خودش ادامه خواهد داد.

مدیرعامل شرکت موزیلا، میشل بیکر، در گذشته توضیح داده بود که همه گیری ویروس کرونا باعث تاثیر منفی بر کسب‌وکار و شرکت موزیلا داشته است. میشل ادامه داده که به دلیل بحران پیش آمده، ادامه دادن سیاست‌های قبلی اشتباه است و ممکن نیست. در نتیجه این اتفاقات باعث شد تا این تعدیل نیرو اتفاق بیوفتد و دفتر موزیلا در تایپه تعطیل می‌شود. با این وجود شرکت موزیلا هنوز نسبت به این تعدیل نیرو واکنشی نشان نداده و خبری را منتشر نکرده است.

در ماه ژانویه نیز شاهد بودیم که این شرکت 70 نفر را به دلیل سرعت پایین درآمدزایی محصولات جدید تعدیل و بیکار کرد.

مشیل بیکر گفته است که ما مسیر جدید عملیاتی را ترسیم کرده‌ایم که این مسیر جدید پیش‌روی کارمندان موزیلا قرار گرفته است که با ساختن جامعه‌ای از کاربران و ساختن محصولاتی جدید همراه است که مردم آن‌ها را دوست داشته باشند. روی هم رفته باید گفت که موزیلا بر روی توسعه‌ی محصولاتی متمرکز خواهد شد که درآمدزایی بیشتری داشته باشند.

موزیلا بیشترین درآمد خود را از شرکت‌هایی تامین می‌کند که باید برای قرار گرفتن درصفحه اول موتور جست‌وجو، پول پرداخت کنند. برای مثال، بایدو در چین، یاندکس در روسیه و گوگل در ایالات متحده و اکثر نقاط دیگر جهان،باید به موزیلا هزینه پرداخت کنند. موزیلا از تبلیغات و فروش اشتراک نیز درآمدزایی می‌کند.

مدیرعامل این شرکت در ادامه صحبت‌هایش گفت که برنامه جدید درآمدزایی موزیلا بر روی سرویس‌هایی همچون Pocket خواهد بود. سرویس VPN و چت‌روم‌های واقعیت مجازی Hubs و ابزارهای جدید امنیت و حریم خصوصی نیز از برنامه‌های دیگر این شرکت است.

شرکت موزیلا در مدت یک دهه گذشته سختی‌های زیادی را متحمل شده، این شرکت روز به روز با کاهش سهام خود در بازار روبه‌رو می‌شد که به دلیل برنامه‌های شرکت روی پروژه‌های بزرگ‌تر همچون گوشی هوشمند فایرفاکس با سیستم‌عامل Firefox OS با شکست روبه‌رو شدند. میشل بیکر که از سال 2003 عضو هیئت مدیره شرکت موزیلا بوده و از ماه آوریل به عنوان مدیرعامل انتخاب شده حالا بهتر از همه می‌داند که بازار و افراد هدف در کدام مناطق هستند.

میشل بیگر در وبلاگی که مربوط به این تعدیل نیروها است گفته که من واقعا دوست داشتم که برای موفقیت طولانی‌مدت موزیلا در ساختن یک اینترنت بهتر، راه دیگری پیش‌روی ماه بود؛ اما برای پیشرفت کردن، باید سازمان‌‌دهی خود را تغییر دهیم تا توانایی فکر کردن به دنیای متفاوت را داشته باشیم.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مجتبی

پنج‌شنبه, 23 مرداد 1399

من از هر دو مرورگر فایرفاکس و کروم استفاده می کنم و فایرفاکس واقعا بینظیره. امیدوارم فایرفاکس به جایگاهی که حقشه برسه

پاسخ

دونالد ترامپ

یک‌شنبه, 26 مرداد 1399

کلمه "باعث" رو لازم نبود توی این جمله به کار ببرید: "همه گیری ویروس کرونا باعث تاثیر منفی بر کسب‌وکار و شرکت موزیلا داشته است. "

پاسخ

ثبت نظر