به دنبال طرح فاصله گذاری اجتماعی، موضوع تبلیغ رایگان کسب و کارهای اینترنتی در صدا و سیما مطرح شد اما این سازمان به دلیل سو شدن صدا و سیما توسط توسکا، به این موضوع اعتراض کرد.
به دنبال شیوع کرونا ویروس در سراسر جهان و البته ایران، طرحها و راه حلهای مختلفی برای مدیریت شرایط پیش رو مطرح شده است. در ایران در تاریخ 8 فروردین ماه، جلسهای به منظور بررسی جزییات طرح فاصله گذاری اجتماعی، توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شد. در این جلسه مطرح شد که کسب و کارهای آنلاینی که خدمات مختلفی همچون تامین مایحتاج و وسایل زندگی را برای مردم انجام میدهند، باید به صورت رایگان در صدا و سیما تبلیغ شوند. ضمنا بیان شده بود که لیستی از این شرکتها توسط وزرات صمت و وزارت ارتباطات تهیه و ارائه خواهد شد.
گویا در جریان این جلسه، رئیس سازمان صدا و سیما، علی عسگری، مخالفت خود با این طرح را اعلام کرده است. وی دلیل مخالفت خود با این طرح را چنین بیان کرده است:
در حال حاضر در محلات اینکار توسط مغازهها انجام میشود و احتیاج به کار اینترنتی ندارد. اما اگر قرار باشد بهصورت اینترنتی انجام شود، مثل دیجیکالا که دارای شبکه قدرتمندی است جهت تبلیغ ما قراردادی با شرکت توسکا داریم. ما مشکلی با این موضوع نداریم اما (در صورت تبلیغ برای شرکتهای اینترنتی) توسکا ما را جریمه میکند.
-
حسن روحانی، رئیس جمهور، اما در پاسخ به این صحبتها چنین توضیح داد:
ما اینجا داریم مصوب میکنیم تا زمانی که کرونا هست این طرح اجرا شود؛ مصوب میکنیم و کسی نمیتواند شکایت کند. این اقدامات برای این است که مردم در این ایام که برای ما فاصلهگذاری اجتماعی اهمیت دارد مجبور به خروج از منزل نباشند.
-
کمی درباره توسکا
با توجه به اعتراض رئیس سازمان صدا و سیما و همچنین نسبت دادن دلیل این اعتراض به توسکا، بد نیست نگاهی به فعالیت توسکا بیندازیم. این شرکت از تاریخ 16 مهرماه 96 به صورت رسمی ثبت شده است و مهمترین محصول آن که بارها و بارها شاهد تبلیغ آن در تلویزیون بودهایم، اپلیکیشن روبیکاست.
حالا با توجه به آنچه که در وب سایت توسکا نوشته شده است، بخش زیادی از تبلیغات صدا و سیما از زیر دست توسکا عبور میکند. صدا و سیما با توسکا قراردادی سه ساله بسته است که البته مورد انتقاد بسیاری از مسئولان، از جمله وزیر ارتباطات نیز هست. گذشته از این قرار داد، مسئله دیگر اینجاست که بنا به گزارشات قبلی، هزینه تامین برنامههای پرطرفدار تلویزیونی مانند خندوانه، برنده باش، کودک شو، حالا خورشید، عصر جدید، به خانه برمیگردیم، ماه عسل، ستاره ساز و... که مجموعا 79 برنامه است، برعهده توسکا است. بنابراین عجیب نیست که مدیرعامل صدا و سیما از جهت عدم تامین هزینه این برنامهها نگران باشد.
توسکا سه سهام دار دارد که شرکتهای ارتباطات سیار (همراه اول)، شرکت سرمایه گذاری نور دنا و شرکت نقش اول کیفیت هستند و هر دو مورد آخر متعلق به همراه اول هستند.

به هر ترتیب باید منتظر باشیم و تصمیم نهایی درباره تبلیغات رایگان کسب و کارهای اینترنتی در صدا و سیما را ببینیم.
نظرات خود در این خصوص را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.
اخبار مرتبط:
انتقاد وزیر ارتباطات به توسکا و تبلیغات تلویزیونی و واکنش توسکا نرم افزار روبیکا و توضیح درباره نقض حریم خصوصی در این برنامه
ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.
منبع خبر: None
ثبت نظر