کانسپت گلکسی نوت 20 منتشر شد؛ سامسونگ بدون خلاقیت

IMG_20200330_152415.jpg

یک طراح کانسپت، با توجه به اطلاعات موجود کانسپتی از گلکسی نوت 20 را منتشر کرده است که نشان می‌دهد گوشی آینده سامسونگ چندان خلاقیتی را به همراه نخواهد داشت.


گلکسی نوت 20 سامسونگ، گوشی پرچمدار بعدی سامسونگ، بی شک یکی از مورد انتظارترین گوشی‌های سال 2020 است که اگر همه چیز خوب پیش برود، سامسونگ در تابستان از آن رونمایی خواهد کرد. حالا طراح کانسپت معروف با نام Jermaine Smit ویدیویی از طراحی و مشخصات ظاهری این گوشی هوشمند را منتشر کرده است.

مسئله اینجاست که با توجه به چیزی که در ویدیو منتشر شده است، به نظر می‌رسد که گلکسی نوت 20 از نظر ظاهر و سخت افزار، چندان چیز جدیدی را با خود به همراه نداشته باشد. درواقع شنیده‌ها حاکی از این است که سامسونگ قصد دارد گلکسی نوت 20 را با پردازنده اسنپدراگون 865 و حداکثر 16 گيگابايت رم راهی بازار کند. همچنین گفته می‌شود که طراحی دوربین سلفی و همچنین دوربین اصلی و پنل پشتی هم تغییر چندانی نخواهد داشت. بنابراین با این اوصاف می‌توانیم بگوییم که گلکسی نوت 20 همان گلکسی اس 20 اولترا خواهد بود که گوشه‌های آن تیزتر شده است.

شایعات دیگری درباره این گوشی نشان می‌دهد که گلکسی نوت 20 یک مدل بزرگ‌تر هم خواهد داشت که از 16 گيگابايت رم LPDDR5 و 512 گیگابایت حافظه داخلی و باتری 5000 میلی آمپرساعتی بهره خواهد برد. بنابراین حتی نسخه بزرگتر این گوشی هم تفاوت خاصی با گلکسی اس 20 اولترا نخواهد داشت.

مسئله‌ای که هنوز در رابطه با گلکسی نوت 20 در هاله‌ای از ابهام است، دوربینی است که در گلکسی نوت 20 به کار گرفته خواهد شد. درواقع سامسونگ با دوربین 108 مگاپیکسلی و زوم 100 برابری در گلکسی اس 20 ظاهر شد. اما انتظاری که سامسونگ از این دوربین داشت، محقق نشد و این احتمال وجود دارد که دیگر در گلکسی نوت 20 شاهد به کارگیری این دوربین نباشیم. از سوی دیگر همانطور که می‌دانید مگاپیکسل تاثیر چندانی در کیفیت دوربین ندارد و بیشتر یک ترفند تبلیغاتی است. این مسئله را می‌توانیم از عملکرد هواوی با دوربین‌های 40 تا 50 مگاپیکسلی ببینیم که همواره هم صدرنشین در کیفیت دوربین است. بنابراین ممکن است سامسونگ هم به جای افزایش مگاپیکسل دوربین، به سمت افزایش کیفیت دوربین برود. با این وجود نمی‌توانیم مزایای دوربین 108 مگاپیکسلی چشم پوشی کنیم.

با توجه به ویدیوی منتشر شده، احتمالا همچنان گوشه‌های گلکسی نوت 20 نسبت به گوشی‌های سری S تیزتر خواهند بود. این گوشی مانند همه گوشی‌های سری نوت، از قلم بهره خواهد و به واسطه همین قلم، نام رمز project canvas برایش انتخاب شده است. قلم S pen همواره کاربردهای زیادی داشته است و یکی از جذابیت‌های گوشی‌های سری نوت سامسونگ هم همین قلم است اما برخی از ویژگی‌های این قلم کاربرد زیادی ندارند. با این وجود یادداشت برداری مهمترین کاربرد قلم S pen است. بنابراین یکی از جاهایی که می‌توانیم انتظار پیشرفت داشته باشیم، در همین قلم است. در این ویدیو می‌بینیم که قلم هر گوشی، متناسب با رنگ آن است و امیدواریم که سامسونگ واقعا این ایده را عملی کند.



0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر