جیونی 20 میلیون گوشی ارزان قیمت را به بدافزار آلوده کرده است

جیونی.jpg

اینطور به نظر می‌رسد که شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های ارزان قیمت، با نصب تروجان روی گوشی کاربران خود و نمایش تبلیغات و انجام کارهایی بدون اطلاع آن‌ها، کسب درآمد می‌کنند. حالا دادگاه چین شرکت جیونی را به همین دلیل محکوم کرده است.

امنیت یکی از موضوعات مهم در دنیا، مخصوصاً در دنیای دیجیتال است. با این حال همواره سوء استفاده کنندگان با ترفندهایی، سعی دارند امنیت کاربران را به خطر انداخته و به این ترتیب سودی بدست بیاورند. حالا موضوع محکوم شدن یک شرکت چینی تولید کننده گوشی به نام Gionee، توسط دادگاه چین است. درواقع مشخص شده است که این شرکت چینی با نصب یک تروجان روی بیشتر از 20 میلیون گوشی، و با استفاده از نمایش تبلیغات و انجام فعالیت‌های مشکوک بدون اطلاع کاربر، توانسته است پول زیادی بدست بیاورد.

شرکت Shenzhen Zhipu که تابعه‌ی Gionee است، یک تروجان را از طریق آپدیت نرم افزاری برای برنامه‌ی Story Lock Screen تولید و روی گوشی‌ها قرار داده است و اولین دستگاهی که به این تروجان آلوده شده است مربوط به سال 2018 بوده است. این ترفند تا اکتبر سال 2019 هم ادامه داشته است و این کمپانی از همین طریق توانسته است 21.75 میلیون گوشی را آلوده کرده و درآمدی حدود 4.2 میلیون دلار بدست بیاورد. البته این کار در مدت زمان گفته شده، حدو 1.3 میلیون دلار برای این شرکت هزینه داشته است.

صاحبان این کمپانی که به صورت غیرقانونی کنترل گوشی کاربران خود را بدست گرفته بودند، به 3 تا 3.5 سال زندان و پرداخت 30 هزار دلار، محکوم شدند.

این طور به نظر می‌رسد که این اتفاق در بین کمپانی‌هایی که گوشی‌های ارزان قیمت تولید می‌کنند، کاملاً رایج است. به عنوان نمونه می‌توانیم دو شرکت Tecno و Infinix را در این خصوص مثال بزنیم.

اخبار مرتبط:

حمله بروت فورس چیست؟ روش‌های محافظت در برابر آن چیست؟

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena


6 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

IL

یک‌شنبه, 16 آذر 1399

چینی و جاسوسی؟ اصلا فکرشم نکنین :))

پاسخ

Adi

دوشنبه, 17 آذر 1399

جاسوسی نیست، اسمش تبلیغات بدون اطلاع کاربره که با جاسوسی خیلی فرق میکنه. فروش اطلاعات میلیون ها کاربر فیسبوک به یک شرکت بریتانیایی بیشتر شبیه جاسوسی هست تا این کار. البته قصدم دفاع از چینی ها نیست ولی غرب و شرق هر دو دستانشون به این کارها آلوده هست.

IL

سه‌شنبه, 18 آذر 1399

اره خب جاسوسی فقط مال غریباست! عشقتون کمونیستا اصن جاسوسی نمیکنن :))

کاربر

یک‌شنبه, 16 آذر 1399

تپسل چی ؟
چرا چیزی نمیگین

پاسخ

مجتبی گلستانی

دوشنبه, 17 آذر 1399

نکنه فکر کردید مثلآ مایکروسافت هم جاسوسی نمیکنه ؟ یا فکر کردید اپل هم جاسوسی نمیکنه و....
اگر غیر از این فکر کنید 100% نیاز دارید علم خودتون رو در مورد برنامه نویسی و ... ببرید بالا یا اینکه پزشکتون رو عوض کنید !
مثلآ اگر مایکروسافت بتونه برای کشورش جاسوسی کنه چرا نباید این کارو بکنه ؟ یا خود شما اگر ویندوز رو ساخته باشید هیچ راهی برای اینکه بتونید بهش از راه دور دسترسی داشته باشید نمیذارید ؟ مگه میشه مگه داریم ؟! تمام دنیا همینه تا بوده همین بوده .
اگر فکر میکنید چیزی به نام دموکراسی میاد جلوی جاسوسی این کشورها رو میگیه باید بگم خیلی ساده هستید . ما برای اونها هیچ ارزشی نداریم
و اگر جایی بهتون حالی داده میشه بدونید فقط برای اینکه به منافعشون برسن نه اینکه منو شما لذت ببریم . مثل قیمت کنسول بازی که در واقعیت خیلی بیشتر از اونی هست که دست منو شما میدن . آیا اونها ساده هستن ؟ نه خب از فروش بازی پولشو درمیارن به عبارتی دامی برای شما پهن میکنن بعد که در دام افتادید به اندازه کافی و تا جایی که در توان داشته باشن از خجالتتون درمیان !

پاسخ

IL

سه‌شنبه, 18 آذر 1399

تلاش یک عرزشی برای نشون دادن متحیرانگیز ترین دانش بشری که فقط نزد عرازشه هست :))

ثبت نظر