گوگل احتمالاً دیگر گوشی پرچمدار تولید نخواهد کرد

گوگل پیکسل.jpg

با توجه به اینکه گوشی‌های پرچمدار گوگل پیکسل طرفداران زیادی ندارد، این طور به نظر می‌رسد که گوگل دیگر قصد تولید چنین گوشی‌هایی را نداشته باشد.

گوگل اگرچه در بسیاری از زمینه‌ها غول تکنولوژی به حساب می‌آید، اما در زمینه‌ی گوشی هوشمند، طرفداران زیادی ندارد. احتمالا همین مسئله باعث شده است تا گوگل تصمیم بگیرد که گوشی‌های پرچمدار را از بین سری محصولات خود حذف کند زیرا نه تنها افراد محدودی در سراسر جهان هستند که برای خرید گوشی‌های 1000 دلاری هزینه می‌کنند؛ بلکه اغلب این افراد علاقه‌ای به خرید گوشی‌های پیکسل با چنین قیمتی هم ندارد. اغلب افرادی که حاضرند گوشی‌های 1000 دلاری را خریداری کنند، به سراغ آیفون و گوشی‌های سری نوت و اس سامسونگ می‌روند.

این سیاست را همین امسال هم در روند گوگل مشاهده می‌کنیم زیرا با این وجود که امسال شاهد معرفی 3 گوشی پیکسل بودیم، اما هیچ یک را نمی‌توانیم به عنوان یک پرچمدار در نظر بگیریم.

درواقع در زمان رونمایی از گوشی‌های جدید گوگل پیکسل، گوگل بیشتر روی ویژگی‌های نرم افزاری و نسخه‌ی اندروید گوشی‌ صحبت می‌کند و تمرکز کمتر روی فناوری‌های مختلف نمایشگر، پردازنده و... دارد. از طرفی تقریباً ویژگی‌های نرم افزاری همه‌ی گوشی‌های گوگل مشابه هم هستند. از این رو کاربران ترجیح می‌دهند که به جای خرید گوگل پیکسل 4 با قیمت 800 دلاری، یک گوشی ارزان قیمت‌تر مانند گوگل پیکسل 4a را با قیمت 350 دلاری خریداری کنند که ویژگی‌های نرم افزاری گوشی گران‌تر را هم دارد.

گوگل پیکسل 5 هم با قیمت 699 دلاری معرفی شد. این گوشی از نرم افزاری تقریباً از همان قابلیت‌های گوگل پیکسل 4a بهره می‌برد اما از جمله برتری‌های آن نسبت به پیکسل 4a می‌توانیم به نمایشگر بهتر، قاب آلومینیومی، مقاومت بهتر در برابر آب و... اشاره کنیم. البته اینکه آیا چنین برتری‌هایی واقعاً ارزش پداخت 350 دلار بیشتر را دارد یا نه، مسئله‌ی دیگری است.

به هر ترتیب چیزی که کاملاً مشخص است این است که گوگل همواره روی بخش نرم افزاری شرکت خود متمرکز بوده است و حتی گجت‌های این کمپانی هم با هدف ورود بیشتر کاربران به اکوسیستم نرم افزاری این شرکت طراحی و تولید می‌شوند. جالب است نظر کارشناسان در خصوص گوشی‌های پیکسل را بدانید. به اعتقاد کارشناسان، گوشی‌های گوگل حتی با وجود بهره بردن از دوربین‌های قدیمی و تراشه‌های نه چندان قدرتمند و تنها به لطف نرم افزار، می‌توانند تجربه‌ی کاربری جذابی را ارائه دهند.

درواقع این طور به نظر می‌رسد که گوگل پیکسل پذیرفته است که در زمینه سخت افزار نمی‌تواند با شرکت‌هایی همچون سامسونگ و وان پلاس رقابت کند. احتمالاً این کمپانی از این به بعد بیشتر به سراغ ساخت گوشی‌های ارزان قیمت‌تر اما با ویژگی‌های نرم افزاری خوب برود و بتواند در این زمینه نظر کاربران را به خود جلب کند.

اخبار مرتبط:
لیست قیمت گوشی هوشمند ، هفته اول آبان ماه 99

نظر شما در این خصوص چیست؟ انتخاب شما برای خرید گوشی هوشمند کدام برند است؟ نظرات ئ تجربیات خود را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: androidcentral


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر