گوگل یوتیوب را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل می‌کند

Untitled-1.jpg

در ابتدا بهتر است بگوییم که یوتیوب یکی از سرویس‌های به اشتراک گذاری ویدئو و یک پلتفرم تجاری است که از لحاظ مالی با تبلیغات برند‌های مختلف حمایت می‌شود اما حالا شرکت گوگل تصمیم گرفته است تا یک ابزار خرید کالا نیز به این پلتفرم اضافه کند.

یوتیوب به دلیل اینکه سرویس‌های خود را رایگان در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، از چندین ابزار درآمدزایی استفاده می‌کند. البته این گونه که مشخص است گوگل از میزان درآمد یوتیوب رضایت ندارد و به دنبال افزایش درآمد خود است و به همین دلیل می‌خواهد با استفاده از قابلیت‌های تجارت الکترونیک در این پلتفرم، درآمد خود را افزایش دهد.

هنوزهیچ اطلاعاتی در رابطه با این سایت که قرار است به شکل تجارت الکترونیک باشد، نداریم اما اخیراً رسانه بلومبرگ، گزارشی را منتشر کرده و در آن اعلام شده است که این پلتفرم به دلیل پخش تمامی ویدیوها، کاتالوگ بزرگی را برای کاربران فراهم می‌کند تا کاربران با دیدن ویدئو تبلیغات و لمس بر روی آن به راحتی بتوانند کالای مورد نظری که ویدئو آن را دیده اند، خریداری کنند.

در ادامه این گزارش گفته شده که حتی مدیران پلتفرم یوتیوب از کسانی که سازنده ویدئو‌های تبلیغاتی هستند خواسته‌اند که برای هر ویدئو یک برچسب یا یک کاور در نظر بگیرند. البته هنوز مشخص نیست ویدیوهایی که برچسب گذاری می‌شوند و برای خرید کاربران آماده می‌شوند، درآمد حاصل از فروششان به صاحب کانال تعلق می‌گیرد یا نه.

YouTube-automation-removes-11M-videos-in-3-months-0.jpg
-

این گزارشات توسط افرادی ناشناس منتشر شده است اما یوتیوب بخشی از این اخبار را تایید کرده است. در ادامه از مدیران سوال پرسیده شده است که آیا این قابلیت برای همه در دسترس خواهد بود؟ در جواب نیز گفته شده که این قابلیت در حال آزمایش است و در اختیار کانال‌های محدودی قرار خواهد گرفت و توضیحات بیشتری درباره این موضوع داده نشده است. ما نیز انتظار داریم که با انتشار این قابلیت تنها کانال‌های به این ویژگی دسترسی داشته باشند و هرچه زمان پیش رود ممکن است این قابلیت نیز همگانی شود.

احتمالاً با ارائه این قابلیت برخی از صاحبان کانال‌ها و کاربران واکنش منفی نسبت به این تغییرات داشته باشند اما باید منتظر بمانیم و ببینیم این قابلیت‌ها در مقیاس بزرگ چه عملکردی از خود نشان خواهد داد. در خصوص این قابلیت هنوز اطلاعات زیادی منتشر نشده و باید منتظر بمانیم تا این ویژگی منتشر شود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: bloomberg

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

دونالد ترامپ

شنبه, 19 مهر 1399

و لمس بر روی آن بتوانند به راحتی بتوانند کالای مورد نظری که...

کلمه بتوانند رو یک بار می نوشتین کافی بود.

پاسخ

venom

یک‌شنبه, 20 مهر 1399

همین الانش یه ویدیو پلی میکنی نصفش تبلیغات کلافه کننده س.
دیگه وای به حال اینکه این کارم بکنه گوگل....

پاسخ

ثبت نظر