پیکسل 5a گوگل از همان پردازنده‌ی پیکسل 5 بهره خواهد برد

Google-Pixel-5-a.jpg

پیکسل 5a یکی از گوشی‌های میانرده‌ی گوگل خواهد بود که به نظر می‌رسد به همان پردازنده‌ی پیکسل 5 مجهز شود که پرچم‌دار قبلی گوگل است. از این رو میانرده‌ی جدید با پرچم‌دار سابق تقریباً برابری خواهد کرد.

تا به این لحظه تقریباً مطمئن هستیم که گوگل به زودی از یک گوشی از سری a خود رونمایی خواهد کرد، خانواده‌ای که محصولاتش را با قیمت مناسبشان می‌شناسیم. نام این گوشی در شایعات مختلف، گوگل پیکسل 5a 5G عنوان شده است. تا پیش از این، به جز ظاهر این گوشی که شباهت زیادی به گوگل پیکسل 4a 5G دارد، اطلاعاتی درباره‌ی سخت افزار این گوشی در دست نبود. امروز اما با وجود کدهای نسخه‌ی سوم پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 12 که در وب سایت 9to5Google قرار گرفته است، به نظر می‌رسد که این گوشی جدید گوگل از پردازنده‌ی اسنپدراگون 765G بهره ببرد. جالب اینجاست که این پردازنده همان پردازنده‌ای است که به عنوان قلب تپنده‌ی پرچم‌دار کنونی گوگل، یعنی پیکسل 5 به کار رفته است.

در این کدهای اندروید 12 که فاش شده است، دو نام barbet و sm7250 به چشم می‌خورد. نام barbet که کد نام گوگل پیکسل 5a است و sm7250 هم شماره مدل اسنپدراگون 765G است. با این حال باز هم این افشای اطلاعاتی به صورت صد در صدی تأیید نمی‌کند که گوگل پیکسل 5a با این پردازنده راهی بازار شود. البته باید بگوییم که به نظر می‌رسد که پرچم‌دار بعدی گوگل یعنی گوگل پیکسل 6، از تراشه‌ی اختصاصی گوگل (با کد نام Whitechapel) بهره ببرد. از این رو تجهیز یک گوشی میانرده‌ و خوش قیمت گوگل به چنین پردازنده‌ی قدرتمندی، بعید نیست.

نکته‌ی دیگر اینجاست که اگر گوگل پیکسل 5a با همان پردازنده‌ی گوگل پیکسل 5a راهی بازار شود و مانند همه‌ی گوشی‌های سری a، قیمتش زیر 400 دلار باشد، در این صورت قیمت پیکسل 5 بسیار زیاد به نظر می‌رسد. از این رو انتظار داریم که پس از معرفی پیکسل 5a، گوگل قیمت گوشی پیکسل 5 را کاهش دهد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: androidauthority


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر