گوگل پیکسل 5 با پردازنده اسنپدراگون 765 معرفی می‌شود؛ پرچمداری بدون پرچم

گوگل پیکسل 5

گوگل پیکسل 5 و 5XL پرچمداران 2020 گوگل هستند که منتظر رونمایی از آن‌ها هستیم. اما حالا گفته می‌شود که این دو گوشی به جای استفاده از پردازنده پرچمدار، از پردازنده اسنپدراگون 765 بهره خواهند برد.

گوشی‌های پیکسل هیچ وقت از سریع‌ترین پردازنده‌های موبایلی بهره نمی‌برند و این انتخاب گوگل است. اولین گوشی‌های این کمپانی از پردازنده اسنپدراگون 821 که فرکانس آن به سرعت اسنپدراگون 820 رسیده بود بهره می‌برند. پیکسل 2 و 3 هم از چیپست‌های اسنپدراگون 835 و 845 با فرکانسی کمتر از محصولات موجود در بازار استفاده می‌کردند. تنها گوگل پیکسل 4 بود که بدون دستکاری در پردازنده راهی بازار شد.

حالا شاهد انتشار اخباری هستیم که می‌گویند گوگل پیکسل 5 حتی از پردازنده‌های سری 800 هم بهره نخواهد برد و به پردازنده سری 700 اکتفا خواهد کرد! البته هنوز به صورت دقیق مشخص نیست که پردازنده به کار رفته در این گوشی کدامیک از پردازنده‌های اسنپدراگون 765، 765G و یا 768G باشد. با این وجود این سه پردازنده تنها در فرکانس پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی متفاوت هستند و از نظر سخت افزاری تفاوت بسیار جزیی دارند.

اطلاعات جدید را یکی از برنامه نویسان ارشد XDA با جستجو در کدهای اپلیکیشن دوربین گوگل نسخه‌ی 7.4 بدست آورده است. وی در این جستجو متوجه محصولی با مدل sunfish شده است که گوگل پیکسل 4a است و از پردازنده اسنپدراگون 730 بهره خواهد برد. دو مدل دیگر با نام‌های redfin و bramble هم وجود دارند که احتمالا همان گوگل پیکسل 5 و 5XL خواهند بود و از اسنپدراگون 765 بهره خواهند برد.

کد برنامه دوربین گوگل
کد برنامه دوربین گوگل و فاش شدن پردازنده‌ی گوگل پیکسل 5 -

تا به اینجا گفته می‌شود که گوگل پیکسل 4a با قیمت 350 دلاری برای نسخه‌ای با 128 گیگابایت حافظه داخلی و 300 دلاری برای حافظه 64 گیگابایتی راهی بازار خواهد شد. پردازنده اسنپدراگون 730 به کار گرفته شده در این گوشی هم بسیار نزدیک به اسنپدراگون 765 خواهد بود. با این اوصاف قیمت 300 و 350 دلاری برای آن تقریبا خوب است.

گوگل پیکسل 5 اما احتمالا دوبرابر قیمت خواهد داشت و با قیمت 700 دلاری راهی بازار خواهد شد. به این ترتیب قیمت گوگل پیکسل 5 حدود 100 دلار کمتر از گوگل پیکسل 4 در زمان عرضه، خواهد بود. این کاهش قیمت احتمالا به این دلیل است که در زمان عرضه گوگل پیکسل 4، این گوشی نتوانست فروش خوبی را تجربه کند زیرا رقیبان قدرتمندی داشت. با این حال حتی اگر قیمت گوگل پیکسل 5 کاهش هم داشته باشد، با توجه به استفاده از پردازنده اسنپدراگون 765، این گوشی فروش سختی خواهد داشت.

اخبار مرتبط:

کانسپت عجیب گوگل پیکسل 5؛ طراحی متفاوت دوربین اصلی

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر