گوگل، تغییری در رابط کاربری موتور جستجوی دسکتاپ خود ایجاد کرده است تا کاربران بتوانند به موضوعات مرتبط با جستجوی خود دسترسی پیدا کنند و جستجوهای جدیدی انجام دهند. عرضه این ویژگی، که در زیر کادر جستجو قابل مشاهده است، در حال حاضر در سراسر جهان آغاز شده است.
به گزارش ورج، اکنون در گوگل، هنگامی که یک عبارت را جستجو میکنید، در زیر کادر جستجو چندین موضوع برای جستجوی مجدد مشاهده میشود که به شما در تکمیل جستجوی اولیه کمک میکنند. در گذشته، یک سری زبانه وجود داشت که دسترسی به بخشهای مختلف موتور جستجو از جمله تصاویر یا ویدیوها را فراهم میکرد، اما اکنون این گزینهها نیز در بین موضوعات مرتبط با جستجوی فعلی شما قرار میگیرند.
گوگل ابتدا این ویژگی را در ماه دسامبر برای نسخه موبایل موتور جستجو خود عرضه کرده بود و در ماه گذشته شاهد عرضه این قابلیت برای زبان انگلیسی در آمریکا بودیم. اما اکنون عرضه جهانی این ویژگی آغاز شده است و در آزمایشی که ما انجام دادهایم، این قابلیت حتی برای زبان فارسی و با آیپی ایران نیز در دسترس قرار دارد.
تصویری که در ادامه میبینید، نمایی از نسخه قدیمی رابط کاربری گوگل را نشان میدهد:
تصویر بعدی هم رابط این موتور جستجو پس از اعمال این تغییر جدید است:
با توجه به نظر فرضیه، با کلیک روی هر موضوع، آن را به جستجوی خود اضافه میکنید. به عنوان مثال، اگر عبارت "WWDC 2023" را جستجو کنید، موضوعاتی مانند "Keynote" به شما پیشنهاد داده میشود. با کلیک بر روی این موضوع، جستجوی شما به "WWDC 2023 Keynote" تبدیل میشود. این تغییرات به وسیله گوگل میتواند جستجوهای بیشتر را بر روی موتور خود آسانتر کند و به کاربران در تکمیل جستجوها کمک کند.
گوگل چندی قبل در کنفرانس توسعهدهندگان خود از سرویس جدید SGE (Search Generation Engine) رونمایی کرد که با استفاده از هوش مصنوعی، پاسخ جستجوها را ارائه میکند. به نظر میرسد که تغییر امروز هم در راستای همان تغییراتی است که با معرفی سرویس SGE اعمال شده بود.
اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.
منبع خبر: theverge
ثبت نظر