الگوریتم گوگل تغییر می‌کند؛ مبارزه جدی و همه‌جانبه با مقالات سئومحور

google  f.jpg

گوگل در حال تلاش است تا هرزنامه‌ها را از بین ببرد و تأثیر محتوای هوش مصنوعی بر نتایج جستجوی وب را کاهش دهد.

گوگل در حال اعمال چند تغییر جدید در سیستم رتبه‌بندی نتایج جستجو است که به نمایش بیشتر محتوای مفید کمک می‌کند و برخی از نتایج مشکوک یا غیرمفید را حذف می‌کند.

این تغییرات به منظور مبارزه با ترفندهایی که افراد برای فریب‌دادن سیستم‌های رتبه‌بندی استفاده می‌کنند، انجام می‌شود و برای کاهش رتبه محتوایی که تنها برای خلاصه‌کردن محتوای دیگر وب ایجاد شده‌اند، هدف قرار می‌گیرد. این نوع مقالات گاهی اوقات نتیجه‌ی تمرکز بیش‌از‌حد بر SEO هستند و در بیشتر مواقع با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد ایجاد شده‌اند.

گوگل همیشه در تلاش برای بهبود نتایج جستجو است و اغلب از تغییراتی در الگوریتم سیستم رتبه‌بندی خود استفاده می‌کند، اما اغلب این تغییرات را به کاربران اعلام نمی‌کند.

تنها دو نشانه‌ی اعلام تغییرات گوگل وجود دارد: اول، تغییرات بزرگی که تجربه‌ی جستجو را به‌طور معناداری تغییر می‌دهند؛ دوم، پیام واضح گوگل که می‌گوید: "رفتار اسپم‌گونه و متقلبانه‌ی شما اکنون به‌پایان می‌رسد."

پاندو نایاک، معاون بخش جستجوی گوگل، سه مثال از آنچه اکنون رفتار اسپم محسوب می‌شوند و گوگل قصد دارد آن را کاهش دهد، مطرح می‌کند. اول، محتوای پرتعداد است؛ وب‌سایت‌هایی که روزانه هزاران مقاله با کیفیت نامناسب یا از طریق پیمان‌کاران کم‌درآمد یا هوش مصنوعی ایجاد می‌کنند، در گوگل با کاهش رتبه مواجه خواهند شد.

دومین رفتار اسپم این است که وب‌سایت‌های معتبر بخشی از وب‌سایت خود را به‌دلیل هرزنامه‌ها اجاره می‌دهند. رفتار سوم این است که کسی دامنه‌ای را خریداری می‌کند که رها‌شده، اما آن را با محتوای جعلی پر می‌کند. گوگل برای رفتار سوم، ۶۰ روز به وب‌سایت‌ها مهلت می‌دهد تا پیش از تغییر رتبه‌بندی، آن را حذف کنند؛ دو مثال ابتدایی، اما به‌سرعت اجرایی می‌شوند. گوگل در ابعاد گسترده مشکل اسپم دارد و از آن مطلع است و در تلاش است که آن را رفع کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: blog.google

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر