گوگل بیان کرد: خوشحالیم که RCS به آیفون اضافه شده است

hjkghjyjy.JPG

اپل در نسخه‌ی آینده‌ی سیستم‌عامل iOS، سازگاری با استاندارد پیام‌رسانی RCS را برای آیفون اعلام کرد که این تصمیم باعث خرسندی گوگل شده است.

گوگل اظهار کرده است که از قدم نخست اپل برای پذیرش استاندارد پیام‌رسانی RCS سربلند است. قبل از این، گوگل به شدت از عدم پشتیبانی آیفون از RCS انتقاد کرده بود؛ چرا که این موضوع باعث کاهش تجربه‌ی پیام‌رسانی برای کاربران اندروید شده بود.

در بیانیه‌ای که در وب‌سایت 9to5Mac منتشر شده، گوگل اینگونه اظهار کرده است: «تمام افراد حق دارند که با روش‌های مدرن و امن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، بدون توجه به نوع گوشی که در دست دارند. به همین دلیل ما با صنعت موبایل همکاری کرده‌ایم تا به پذیرش فناوری RCS کمک کنیم و از پیوستن اپل به RCS خوشحالیم. ما از همکاری شرکت اپل با اتحادیه‌ی GSM برای تحول RCS و ایجاد امنیت و برابری بیشتر در پیام‌رسانی استقبال می‌کنیم و منتظر همکاری با آن‌ها برای اجرای این امر در iOS به نحوی که برای همه مناسب باشد، هستیم.»

google

گوگل اعلام کرده است که منتظر همکاری با اپل برای بهبود پیاده‌سازی RCS در iOS است، اما اپل هنوز جزئیات دقیق اجرای این استاندارد را فاش نکرده است. با این حال، به ویژگی‌هایی مانند تیک خوانده‌شدن پیام، ارسال تصاویر و ویدیوهای با وضوح بالا، گفت‌و‌گوهای گروهی بهتر و امکان به اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی اشاره شده است.

همچنین، اپل اعلام کرده است که قصد دارد با اعضای اتحادیه‌ی GSM همکاری کند تا امکان رمزگذاری قوی‌تری را به RCS اضافه کند. اپل ادعا می‌کند که iMessage همچنان «بهترین و امن‌ترین تجربه‌ی پیام‌رسانی برای کاربران آیفون» است. اما با ارائه پشتیبانی از RCS در به‌روزرسانی iOS در آینده، طبق استاندارد انجمن GSM خواهد بود.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: 9to5google

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر