گوگل یکی از قابلیت‌های جذاب اکوسیستم اپل را به اندروید می‌آورد

android.JPG

گوگل مشغول توسعه‌ی قابلیت Link Your Devices است تا دستگاه‌های اندرویدی مختلف را به‌ یک‌دیگر متصل کند.

اپل دستگاه‌های الکترونیکی متنوعی می‌سازد و با اکوسیستمی قدرتمند، این دستگاه‌ها را به‌هم متصل می‌کند. به‌همین‌دلیل است که کاربران آیفون، به ساعت هوشمندی غیر از اپل واچ و هدفونی غیر از ایرپاد فکر نمی‌کنند. دستگاه‌های اپل همگی به یک اپل آی‌دی متصل می‌شوند و قابلیت‌های مختلفی مثل Handoff و Sidecar و Universal Clipboard را به‌صورت هماهنگ ارائه می‌دهند.

یک توسعه‌دهنده در شبکه‌ی اجتماعی ایکس متوجه شده است که گوگل می‌خواهد با دستگاه‌های اندرویدی اکوسیستمی مشابه اپل بسازد. این شرکت در حال کار روی قابلیتی است که به شما امکان می‌دهد دستگاه‌های اندرویدی را به یک‌دیگر متصل کنید. لازمه‌ی این کار، لاگین در حساب گوگل روی تمام دستگاه‌ها است.

google-link-devices-leaked-screenshot-64d5ee566527439c38119e7c.webp
-

اسکرین شات فاش‌شده از Link Your Devices گوگل اندروید

کاربران می‌توانند پس از فعال‌کردن قابلیت Link Your Devices کارهایی مثل جابه‌جایی تماس در بین دستگاه‌ها را انجام دهند(مشابه کاری که اپل با آیفون و مک انجام داده است). این قابلیت «به‌اشتراک‌گذاری اینترنت» را نیز ممکن می‌کند تا مجبور نباشید هات‌اسپات بسازید.

بر اساس اطلاعات فاش‌شده، منوی Link Your Devices در مسیر Settings > Google > Devices & Sharing قابل‌دسترس خواهد بود. فعلا مشخص نیست که گوگل این قابلیت را چه زمانی به‌صورت عمومی فعال می‌کند. بعید نیست که Link Your Devices بر بستر خدمات گوگل پلی (Google Play Services) در دسترس قرار بگیرد.

منبع خبر: -MishaalRahman twitter

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر