گوگل سرانجام تصمیم به حذف اعلان‌ های مواجهه با کووید 19 از اندروید گرفت

corona .jpg

همه‌گیری کووید 19 چند سال پیش دنیا را تحت تأثیر قرار داد. حتی اگر الان زندگی به حالت عادی بازگشته باشد، فراموش کردن آن دوران آسان نیست. در طول همه‌گیری، برخی شرکت‌ها تلاش کردند تا روزهای سخت را برای مردم آسان‌تر کنند. در این راستا، اپل و گوگل با هم همکاری کردند تا قابلیتی به نام اعلان‌های مواجهه با کووید 19 را معرفی کنند، اما گوگل سرانجام تصمیم به حذف آن از اندروید گرفته است.

این اعلان‌ها در هر دو سیستم‌عامل iOS و اندروید قابل اجرا بودند. تلفن‌های دارای این ویژگی می‌توانستند با استفاده از بلوتوث تلفن‌های دیگر را ردیابی کرده و زمانی که نزدیک فردی بودید که نتیجه آزمایش او نشان مثبت کووید-19 داشت، یک برنامه به‌طور ناشناس شما را درمورد قرار‌گرفتن در معرض خطر مطلع می‌کرد.

گوگل سرانجام تصمیم به حذف اعلان‌های مواجهه با کووید 19 از اندروید گرفته است. علیرغم اینکه این ایده چقدر خوب بود، مشکلاتی وجود داشت که هم اپل و هم گوگل درگیر آن بودند. شک‌و‌تردیدهای زیادی از سوی عموم مردم وجود داشت. اکنون، گوگل تصمیم گرفته است که تنظیمات اعلان‌های مواجهه با کووید 19 را حذف کند.

Coronavirus-1-1030x580.jpg

اگر به تنظیمات دستگاه اندروید خود بروید، دیگر اعلان‌های مواجهه با COVID-19 را نخواهید دید. از آنجایی که همه‌گیری اکنون رسماً به پایان رسیده است و واکسن کووید-19 در دسترس است، این اقدام منطقی است. در واقع، این بیماری هنوز وجود دارد، اما به اندازه گذشته خطرناک نیست.

ما خوشحالیم که گوگل و اپل توانستند اختلافات خود را کنار بگذارند و روی چیزی کار کنند که در واقع به کاربران کمک کرد تا در امنیت باقی بمانند. ما همچنین امیدواریم که دیگر هرگز چنین وضعیتی را نبینیم و ترس از دست‌دادن عزیزان خود را نداشته باشیم. اگر آخرین به‌روزرسانی را در دستگاه اندروید خود دریافت نکرده‌اید، ممکن است همچنان این ویژگی را ببینید و زمانی که آخرین به‌روزرسانی برای افراد بیشتری منتشر شود، ناپدید می‌شود. اگر از iOS استفاده می‌کنید، در صورت تمایل می‌توانید این ویژگی را خاموش کنید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: wccftech.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر