گوگل برند اندروید را به‌روز می‌کند؛ نوشتار جدید و نماد سه‌بعدی

بلاتغلتغعن.jpg

گوگل در سال ۲۰۱۹ هویت برند اندروید را تغییر داد تا برای دهه جدید میلادی آماده شود. اما حالا بعد از گذشت حدود ۴ سال، این برند دوباره تغییراتی را تجربه خواهد کرد. طبق این تغییر، نه‌تنها شکل نوشتار واژه "Android" تغییر می‌کند، بلکه تصویر ربات آن هم به‌شکل سه‌بعدی درمی‌آید.

به گزارش 9to5Google، در نشان جدید اندروید، حرف اول این اسم بالاخره پس از سال‌ها با شکل بزرگ، یعنی "A" نوشته شده است. گوگل سال‌ها اصرار داشت که این اسم را تماماً با حروف کوچک بنویسد، اما حالا سیاست خود را عوض کرده است. علاوه‌براین، حروف "n" و "r" هم کاملاً گرد شده‌اند و این تغییر ما را به یاد طراحی سال ۲۰۱۴ می‌اندازد.

صورتک جدید ربات اندروید اولین‌بار به‌صورت سه‌بعدی در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ دیده شد. البته در آن زمان اسم اندروید هنوز با حروف کوچک نوشته می‌شد. در ادامه این سر سه‌بعدی رباتیک را دوباره در I/O ۲۰۲۳ دیدیم. اما طراحی جدید عبارت "Android" و سر رباتیک سه‌بعدی برای نخستین‌بار در تبلیغ این سیستم‌عامل برای اپ‌های بومی این شرکت در گلکسی S۲۳ اولترا و گلکسی زد فلیپ ۴ دیده شد.

android-new-wordmark-2.png.webp
-

گوگل تأیید کرده است که برند اندروید قصد تغییر دارد

در گفت‌وگویی با 9to5Google، گوگل اعلام کرده است که قصد دارد هویت برند اندروید را تغییر دهد. با این حال، اطلاعات بیشتری در این خصوص در آینده منتشر خواهد شد. در بیانیه این شرکت آمده است:

«ما در حال نمایش برخی از عناصر جدید هویت برند خود در مکان‌های مختلف از جمله غرفه شرکت در نمایشگاه CES (چند ماه پیش) و سایر محتواهای بازاریابی مانند تبلیغات دیجیتال و بنرها هستیم. در ماه‌های آتی، جزئیات بیشتری را درباره این موضوع به اشتراک خواهیم گذاشت.»

new-android-wordmark-1.jpeg.webp
-

به‌نظر می‌رسد که این لوگو به‌زودی در صفحه بوت نسخه‌های جدید اندروید ظاهر خواهد شد. لوگوی فعلی با عبارت "Powered by Android" در لحظه راه‌اندازی گوشی‌ها و تبلت‌ها دیده می‌شود، اما احتمالاً همزمان با عرضه نسخه نهایی اندروید ۱۴، از این لوگوی جدید استفاده خواهد شد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: 9to5google

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر