گوگل پلی موزیک به زودی متوقف خواهد شد

گ.jpg

شرکت گوگل در تلاش است تا بتواند کاربران خودش را با تعطیلی اپلیکیشن سرویس پلی موزیک به سمت یوتیوب موزیک سوق دهد و کاربران این اپلیکیشن را افزایش دهد.

گوگل از ماه اردیبهشت در تلاش است تا کاربران را از «پلی موزیک» به «یوتیوب موزیک» با ابزاری مناسب انتقال دهد، اما امروز گوگل شمارش معکوس توقف پلی موزیک را با جزئیات اعلام کرده است.

شرکت گوگل اعلام کرده که از اوایل آگوست مصادف با اوایل شهریور ماه دیگر کاربران نمی‌توانند در این اپلیکیشن خرید یا پیش‌سفارشی داشته باشند. علاوه بر این فعالیت نرم‌افزار Music Manager که برای بارگیری و بارگذاری آهنگ بر روی دسکتاپ بود نیز از این ماه متوقف خواهد شد. سال گذشته نیز فروشگاه MP3 در اپلیکیشن پلی موزیک از دسترس خارج شده بود.

گوگل به دنبال لغو خرید و بارگیری آهنگ‌ها است و می‌خواهد تا پخش آنلاین را به عنوان یک مدل قالب برای همه در دسترس قرار دهد. این تصمیم گوگل مخالف با راه طولانی طی شده توسط رسانه‌های فیزیکی و دیجیتالی است که از این راه کسب درامد می‌کردند.

کاربران که قصد دارد موزیک‌های دلخواه خود را روی دستگاه خود داشته باشند باید از نرم‌افزار آمازون و iTunes استفاده کنند. اما حتی شرکت گوگل نیز تمرکز خود را روی پخش آنلاین گذاشته است. برای مثال شما اگر بخواهید موزیک‌های دلخواه خود را ذخیره کنید باید با سرویس Cloud Locker یوتیوب موزیک که از بهمن ماه سال گذشته کار خودش را آغاز کرده است، آهنگ‌های دلخواه خود را در این وب بارگذاری کنید.

گفتنی است که در سرویس Cloud Locker کاربران می‌توانند، موزیک‌های دلخواه خود و حتی موزیک‌های خریداری شده را برای دوستانشان در این فضای ابری به اشتراک بگذارند.

به گزارش 9to5Google از ماه شهریور در کشور‌های نیوزیلند و آفریقای جنوبی قابلیت پخش جریانی و استفاده از این اپلیکیشن قطع خواهد شد و به ترتیب در کشورهای دیگر این اتفاق اجرایی خواهد شد.

اما گوگل تا دسامبر که مصادف خواهد شد با آذر ماه قرار است، پخش پلی موزیک، بارگذاری‌ها، خریدها، پسندها و دیگر داده‌های کاربران حفظ کند، گوگل اعلام کرده که کاربران می‌توانند تا پایان سال میلادی جاری اطلاعات و موزیک‌های خود را به یوتیوب موزیک انتقال دهند، گوگل پیش از اقدام به حذف داده‌های کاربران تا پایان سال جاری، به همه‌ی کاربران در زمینه‌ی از دست دادن دسترسی به کتابخانه و فهرست پخش پلی موزیک خود هشدار می‌فرستد.

یکی دیگر از راه‌هایی که کاربران می‌توانند اطلاعات و موزیک‌های خود را انتقال دهند، استفاده از ابزار Google Takeout است. در روزهای آخر نیز گوگل پیامی در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا قبل از توقف کامل این موزیک پلی بتوانند اطلاعات خود را حذف کنند.

برای تشویق کاربران به انتقال سریع‌تر به یوتیوب موزیک، گوگل ویژگی‌های تازه‌ای برای آن درنظر گرفته است. از جمله طراحی مجدد پخش موسیقی در اندروید که همراه با متن ترانه و بخش «مرتبط‌ها» خواهد بود. همچنین بخش «داغ‌ترین‌ها» با بخش «کاوش» جایگزین شده است و یوتیوب موزیک برای تلویزیون‌های اندرویدی نیز در دسترس است. علاوه بر این گوگل مپ نیز از یوتیوب موزیک برای پخش آهنگ در هنگام مسیریابی پشتیبانی می‌کند.

خبار مرتبط:

قابلیت Nearby Share گوگل روی ویندوز در دسترس قرار گرفت

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: 9to5google

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر