ابزار مدیریت پسورد مرورگر کروم ویژگی‌های امنیتی جدیدی دریافت کرد

لت.jpg

گوگل به منظور بهبود امنیت و راحتی ابزار Password Manager خود، ویژگی‌های جدیدی را ارائه کرده است که در نسخه‌های دسکتاپ، اندروید و iOS مرورگر کروم قرار دارند.

به گزارش تک‌کرانچ، گوگل اعلام کرده است که به‌زودی نسخه دسکتاپ Password Manager قادر به تأیید هویت بیومتریک خواهد بود. این نسخه رمزهای عبور منحصربه‌فردی را برای کاربران تولید کرده و به صورت خودکار در پلتفرم‌های مختلف استفاده می‌شود. نسخه‌های اندروید و iOS از این ویژگی مدت‌ها پیش دریافت کرده‌اند. با فعال‌سازی این ویژگی، قبل از پرکردن رمز عبور به طور خودکار، ابزار مدیریت پسورد کروم یک لایه امنیتی اضافی مانند اثرانگشت یا تشخیص چهره را درخواست می‌کند.

Google-Password-Manager.jpg.webp
-

مشخص نیست که ویژگی‌های بیومتریک از کدام امکانات موجود (مانند حسگر اثر انگشت) و سیستم‌عامل رایانه شخصی کاربران استفاده خواهند کرد. گوگل تاکنون زمان دقیقی را برای در دسترس قرارگیری این ویژگی‌ها اعلام نکرده است و فقط به عبارت "به زودی" اشاره کرده است.

علاوه بر این، Password Manager در نسخه دسکتاپ کروم دارای یک مکان اختصاصی است. با کلیک بر روی میانبر "Password Manager" در منوی Chrome یا انتخاب گزینه "Manage passwords" در هنگامی که درباره ذخیره‌سازی یک اعتبار جدید سوال می‌شود، می‌توان به این ابزار دسترسی پیدا کرد.

ویژگی‌های جدید ابزار مدیریت پسورد کروم برای iOS هنوز مشخص نیستند و اطلاعات در این مورد موجود نیست.

Google-Password-Manager-1.jpg.webp
-

کاربران iOS به زودی قادر خواهند بود از طریق ابزار Password Checkup گوگل، پسوردهای ضعیف و تکراری خود را شناسایی کنند. علاوه بر این، یک پنجره پاپ‌آپ بزرگ‌تر برای تکمیل خودکار رمزهای عبور در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و آنها قادر خواهند بود حساب‌های خود را برای یک وبسایت خاص در یک مکان مشاهده کنند.

یکی از ویژگی‌های مهمی که به Google Password Manager اضافه شده است، یادداشت‌ها هستند. با استفاده از یادداشت‌ها، می‌توانید یک پین یا سؤال امنیتی اضافی را به خاطر بیاورید. همچنین، Password Manager حالا به طور آسان رمزهای عبور ذخیره شده توسط سایر برنامه‌های مدیریت پسورد را از طریق یک فایل CSV دریافت می‌کند.

با اینکه ویژگی‌های امنیتی ابزار کروم مانند تأیید هویت بیومتریک در ماه‌های آینده ارائه خواهند شد، اما ویژگی‌های مرتبط با راحتی کاربران، مانند انتقال رمزهای عبور سایر برنامه‌ها، در حال حاضر در دسترس قرار گرفته‌اند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techcrunch

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر