پایش ضربان قلب و تنفس از طریق دوربین؛ قابلیت داغ گوشی‌های گوگل پیکسل

pixel5.jpg

بنا به اعلام قبلی گوگل، حالا روی گوشی‌های گوگل پیکسل شاهد ارائه‌ی قابلیت سنجش ضربان قلب و تنفس با استفاده از دوربین گوشی هستیم. قرار است این قابلیت در تعدادی از بهترین گوشی‌های اندرویدی دیگر هم ارائه شود.

حدود یک ماه پیش بود که گوگل از امکان سنجش و بررسی ضربان قلب و وضعیت تنفس کاربر از طریق اپلیکیشن گوگل فیت و با استفاده از دوربین گوشی خبر داد. حالا به نظر می‌رسد که این قابلیت برای گوشی‌های گوگل پیکسل ارائه شده است. درواقع برای اینکه گوشی بتواند ضربان قلب شما را بسنجد، کافی است انگشتتان را روی لنز دوربین قرار دهید. حالا لنز می‌تواند ضربان قلب را از طریق نوک انگشت تشخیص دهد.

سنجش پایش تنفس با استفاده از گوگل پیکسل هم بسیار ساده است و تنها کافی است گوشی را روی یک سطح صاف و ثابت بگذارید. حالا سر و سینه را به نحوی رو به روی دوربین سلفی قرار دهید که در قاب آن قرار بگیرد. اپلیکیشن گوگل فیت در این مرحله با توجه به حرکات قفسه سینه، وضعیت تنفسی شما را سنجیده و گزارشی از آن را منتشر می‌کند. البته توجه کنید که به توصیه‌ی گوگل، اگر در حال انجام دادن کار یا ورزش خاصی هستید، قبل از تست کردن وضعیت ضربان قلب یا تنفس، کمی صبر کنید تا بتوانید نتایج واقعی و دقیق‌تری را از این تست بدست بیاورید. ضمناً از پوشیدن لباس‌هایی مانند ماسک و کلاه و... در حین تست و بررسی، خودداری کنید.

بنا به گفته‌ی گوگل، ویدئوهایی که برای پایش سلامتی و سنجش ضربان قلب و تنفس ضبط می‌شوند، صرفاً برای اندازه‌گیری به کار می‌روند و حتی روی گوشی هم ذخیره نخواهند شد.

در اینجا باید اشاره کنیم که در حال حاضر تنها گوشی‌های گوگل پیکسل از چنین قابلیتی بهره می‌برند اما بنا بر این است که در آینده‌ی نزدیک شاهد به کارگیری این قابلیت روی برخی از بهترین گوشی‌های اندرویدی هم باشیم.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: androidcentral


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر