لینوکس سفارشی مایکروسافت را هک کرده و 100 هزار دلار جایزه بگیرید

IMG_20200508_123958.jpg

مایکروسافت برای سنجش امنیت و البته یافتن محققان امنیتی خبره، هکرها را به چالش هک لینوکس سفارشی خود دعوت کرده و برای آن جایزه 100 هزار دلاری را در نظر گرفته است.

سال گذشته بود که مایکروسافت نسخه‌ای سفارشی و سبک از لینوکس را برای آژور اسفیر (Azure Sphere) توسعه داد که کاربرد آن اجرا روی پردازنده‌های به کار رفته در گجت‌های IOT
بود تا بتواند اپلیکیشن‌های ساده و مبنا را به گونه‌ای امن اجرا کند.
مایکروسافت به حدی به امنیت این نسخه سفارشی از لینوکس اعتماد دارد که یک چالش را برای هکرها به راه انداخته است. درواقع مایکروسافت از هکرها خواسته است تا امنیت Azure Sphere را زیر پا بگذارند و با رد شدن از سدهای امنیتی pluton و سندباکس Secure World، 100 هزار دلار جایزه را برای خود به ارمغان بیاورند. این چالش از ابتدای ژوئن تا 31 آگوست فرصت دارد. مایکروسافت درواقع با به راه انداختن این چالش، به دنبال یافتن محققان امنیتی است که بتوانند این لینوکس سفارشی را هک کرده و سد امنیتی آن را از بین ببرند.

فناوری Azure sphere چیست؟


در کنفرانس بیلد 2019 بود که مایکروسافت از این فناوری رونمایی کرد. مایکروسافت برای اینترنت اشیا اهمیت ویژه‌ای قائل است.زیرا معتقد است که تا یک دهه آینده اینترنت اشیا همه‌گیر خواهد شد. از این رو فضای ابری برای مایکروسافت بسیار مهم است و این شرکت فضای ابری‌اش را بزرگترین کسب و کار سخت افزاری در مایکروسافت می‌داند.

فناوری Azure Sphere هم در حوزه اینترنت اشیا اهمیت ویژه‌ای دارد. این فناوری در اصل به دنبال ارتقا امنیت گجت‌های اینترنت اشیا و ساده‌تر کردن مدیریت آنهاست.
از سوی دیگر Azure Sphere به مایکر سافت کمک می‌کند تا با دنیایی که هرچه بیشتر به سمت رایانش ابری در حال حرکت است، همراه شده و به این راه کمک کند.
اگر به این چالش علاقه مند هستید می‌توانید از طریق این لینک در این چالش شرکت کنند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر