هواوی با اعلام خروج از حالت بحرانی: به روال معمول بازگشتیم

Huawei.jpg

هواوی، غول فناوری چینی تخمین زده که درآمد آن در سال 2022 ثابت مانده است که این موضوع نشان می‌دهد کاهش فروش آن به دلیل تحریم‌های ایالات متحده، متوقف و از حالت بحرانی خارج شده است.

طبق گزارش رویترز، شرکت هواوی در بیانیه خود به افزایش فروش 0.02 درصدی و درآمد 91.66 میلیارد دلاری در سال 2022 اشاره کرده و «اریک ژو»، رئیس دوره‌ای شرکت این موضوع را با لحنی خوش‌بینانه در نامه سالانه سال نو شرکت نشان داده است. او در نامه‌ای خطاب به کارکنان و رسانه‌ها نوشت:

«محدودیت‌های ایالات متحده اکنون به موضوع معمولی جدیدی برای ما تبدیل شده است و ما به کار خود بازگشته‌ایم.»

ژو در ادامه پیام خود اشاره کرده که کسب‌و‌کار شبکه مخابراتی این شرکت «رشد ثابت» خود را حفظ کرده و کاهش در بخش دستگاه‌های آن (به ویژه گوشی‌ها) مشاهده شده است. او همچنین گفت که این شرکت «به رشد سریعی» در تجارت ابری خود دست یافته است.

رشد هواوی در چند سال اخیر

Huawei (1).jpg
-

بنابراین درآمد هواوی اکنون به میزان کمی نسبت به سال 2021 بیشتر شده است. در آن زمان غول فناوری چین درآمد 91.64 میلیارد دلاری را گزارش کرده بود که با اعمال تحریم‌های ایالات متحده بر این شرکت، فروش سالانه آن 30 درصد کاهش یافت.

با این حال، درآمد سال 2022 هواوی همچنان بسیار پایین‌تر از رکورد 122 میلیارد دلاری شرکت در سال 2019 است. در آن زمان این شرکت در اوج خود به عنوان یکی از برترین فروشنده گوشی‌های هوشمند اندرویدی در سطح جهان شناخته می‌شد.

سال 2019، دولت ترامپ با استناد به نگرانی‌های امنیت ملی، ممنوعیت تجاری برای هواوی اعمال کرد که این شرکت را از دسترسی به سیستم عامل اندروید برای گوشی‌های جدید خود، منع می‌کرد. هرچند هواوی سیستم عامل اختصاصی خود با نام هارمونی را راه‌اندازی کرد، اما طبیعتاً این موضوع تأثیر زیادی روی فروش دستگاه‌های آن در سراسر جهان گذاشت.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: reuters

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر