وزیر بازرگانی احتمالی آمریکا: دلیلی برای برداشتن تحریم‌های هواوی نمی‌بینم

Untitled-1.jpg

جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا وزرای کابینه خودش را پیشنهاد داده است، اکنون وزیر پیشنهادی بازرگانی ایالات متحده آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که دلیلی نمی‌بیند که تحریم‌های هواوی و سایر شرکت‌های چینی را لغو کند و آن‌ها را از لیست سیاه آمریکا خارج کند.

در دولت ترامپ بسیاری از شرکت‌ها و کشورها در جهان به لیست تحریمی آمریکا اضافه شدند؛ حالا با روی کار آمدن جو بایدن و تغییر دولت برخی‌ امیدوار هستند که دولت جدید موضع ملایم تری در قبال هواوی در پیش بگیرد. اما اگر بخواهیم به صحبت‌های وزیر احتمالی وزارت بازرگانی امریکا توجه کنیم، دور از ذهن به نظر می‌رسد که چنین اتفاقی رخ دهد.

فرماندار ایالت رود آیلند و وزیر پیشنهادی بایدن برای وزارت بازرگانی، جینا ریموندو، در پاسخ به سوال یکی از سناتورهای حزب جمهوری خواه درباره هواوی و دیگر شرکت‌های چینی چنین پاسخ داده که من درک می‌کنم که شرکت‌ها به خاطر ریسکی که برای امنیت ملی یا منافع خارجی آمریکا دارند در لیست تحریم‌های اقتصادی یا نظامی گذاشته می‌شوند. بنده اکنون دلیلی را برای خارج کردن نام این شرکت‌ها از لیست تحریمی نمیبینم تا باور نکنیم که این نهادهای تحریم شده نباید تحریم می‌شدند.

800x-1.jpg
-

صحبت‌های وزیر بازرگانی در حالی گفته شده است که در جلسه‌ای که حدودا یک هفته پیش برپا شده بود، که ریموندو موضع سرسختی در مقابل هواوی نداشت و گمانه زنی در مورد احتمال برداشته شدن تحریم‌های این شرکت چینی را خودش به وجود آورد. بعد از آن جلسه بود که تمامی سیاستمداران حزب جمهوری خواه درخواست به تعویق افتادن جلسه تایید نهایی این وزیر شدند.

در مقابل نیز سخنگوی وزارت امور خارجه چین واکنش نشان داده و بار دیگر در مقابل سخنان ریموندو و تحریم‌های امریکا مخالفت خود را اعلام کرده و بر این موضوع تاکید زیادی داشته که تحریم‌های "بی‌دلیل" آمریکا باید به زودی برداشته شود. اما دراین بین کمپانی هواوی ضربه زیادی بر پیکره خود حس کرده است. این شرکت طبق آمارهای Counterpoint جایی در میان پنج صادر کننده بزرگ موبایل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ نداشته و کاهش ۳۵ درصدی صادرات را در بازه یاد شده تجربه کرده است. با توجه به سخنان وزیر بازرگانی احتمالی ایالات متحده، نمی‌توان توقع داشت که این مشکلات به زودی حل خواهد شد و تغییرات آن‌چنانی به وجود خواهد آمد باید صبر کنیم تا ببینیم تا در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: .bloomberg

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

alireza

دوشنبه, 20 بهمن 1399

عاقبت خوشبین بودن به دموکرات ها .
هر دو جناح برای آمریکا و پول پارو کردن ، دست به هر کاری حتی غیر اخلاقی هم می زنند .
و به ما می گویند که هوا را آلوده نکنید و برقها را قطع کنید و .....

پاسخ

ثبت نظر