هوندا یک گام محکم در جهت تلفیق "واقعیت مجازی" با ویلچرهای مجهز به موتور برداشته است.
بر اساس بیانیهی رسمی هوندا، این شرکت به یک فناوری جدید در زمینه واقعیت مجازی دست یافته است که توانایی ترکیب قابلیتهای واقعیت مجازی با وسایل حمل و نقل شخصی خود مانند ویلچر یونیوان را داراست. هوندا قصد دارد این فناوری جدید را در ماه آینده در رویداد SXSW 2024 بهنمایش بگذارد.
شرکت هوندا در تلاش است تا واقعیت مجازی را، که تقریباً به یک فضای محدود مشخص محدود شده است، با دستگاههای حرکتی مانند وسیلهی حمل و نقل تکنفرهی یونیوان، که توسط حرکات کاربر کنترل میشود، ترکیب کند و تجربهی لذتبخشی را برای مشتریان خود فراهم کند.
وسیلهی حمل و نقل تکنفرهی جدید هوندا بدون نیاز به دخالت دست کاربران عمل میکند تا افراد بتوانند به راحتی از ویژگیهای واقعیت مجازی بهره ببرند. کاربران برای استفاده از این ویژگیها باید عینک واقعیت مجازی را که همراه با صندلی یونیوان ارائه میشود روی چشم خود قرار دهند.
کاربران میتوانند با استفاده از حالت High Position، ارتفاع ویلچر یونیوان را تا ۲۷٫۶ اینچ (۷۰ سانتیمتر) افزایش دهند و در ارتفاع یکسان با افرادی که ایستادهاند، قرار بگیرند. برای تغییر جهت حرکت این دستگاه، تنها کافی است بدن خود را به جلو، عقب، پهلو و بهصورت مورب حرکت دهند.
حالت دیگری که برای این دستگاه ایجاد شده، Low Position است که به کاربران امکان میدهد با استفاده از یک جویاستیک، ارتفاع صندلی را پایین بیاورند تا بتوانند بهتر با کودکان و افرادی که نشستهاند، ارتباط برقرار کنند.
اگرچه ممکن است تصور شود که این دستگاه با هدف بهبود شرایط زندگی افراد دارای معلولیت و نقص حرکتی ساخته شده، اما شرکت هوندا در اعلام محصول خود ارتباطی به این افراد نکرده است.
هوندا یکی از شرکتهای تجربهکرده در حوزه ساخت رباتها است. این شرکت یکی از معروفترین و اولین رباتها با نام آسیمو را ساخته بود که در سال ۲۰۱۸ بازنشسته شد.
آسیمو دستاوردهای بزرگی داشت و قبل از اینکه بازنشسته شود، توانست با باراک اوباما، رئیسجمهور اسبق آمریکا، فوتبال بازی کند، با مجری آمریکایی به نام کِلی ریپا دوست شود و یک گروه رقص تشکیل دهد. این ربات موقعیتهای ناموفقی همچون سقوط از پلهها در حین تلاش برای بالارفتن را نیز تجربه کرد و کاملاً بینقص نبود.
سال گذشته هوندا از وسیلهنقلیهی خودرانی پردهبرداری کرد که با هدف انجام فعالیتهای خستهکننده و تکراری در فرودگاهها طراحی شده بود. هوندا معتقد است که فناوری واقعیت تعمیمیافته برای مراکز خرید، پارکهای موضوعی و مکانهای تفریحی ایدئال است؛ اگرچه ممکن است در فضای باز با مشکلاتی مواجه شود.
اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.
منبع خبر: hondanews.com
ثبت نظر