استودیو سازنده بازی واقعیت‌ مجازی Firewall Zero Hour تعطیل می‌شود

firewall-psvr.jpg

استودیو First Contact، توسعه‌دهنده بازی‌های شوتر واقعیت مجازی Firewall Zero Hour و Firewall Ultra برای دستگاه‌های PSVR و PSVR2 به زودی تعطیل می‌شود. این تیم بازی‌سازی که به مدت 8 سال به توسعه و ساخت بازی‌های واقعیت مجازی پرداخته است، یکی از زیرشاخه‌های شرکت سونی محسوب می‌شود.

بازی Firewall Zero Hour به عنوان یک بازی انحصاری پلی‌استیشن، برای کاربران پلی‌استیشن 4 از طریق دستگاه PSVR در سال 2018 منتشر شد و همراه با امتیاز 79 در سایت متاکریتیک، توانست نقدهای مثبتی از طرف بازیکنان و منتقدان دریافت کند اما بازی Firewall Ultra که به عنوان نسخه دوم این بازی برای دستگاه PSVR2 از طریق کنسول پلی‌استیشن 5 توسعه یافت، موفق به کسب رضایت بازیکنان و تکرار استقبال از نسخه اول بازی نشد. به گفته استودیو First Contact، علت تعطیلی استودیو به دلیل عدم پشتیبانی از عناوین VR در صنعت گیم است که در نهایت ضربه خود را وارد کرده و باعث نابودی استودیو آن‌ها شده است.

هرچند که استودیو سازنده، در شبکه‌های اجتماعی مختلف حضور دارد اما این تیم بازی‌سازی، بیانیه خود را در فیسبوک منتشر و تاریخ تعطیلی استودیو را پایان سال جاری اعلام کرده‌اند. در این بیانیه، اعلام شده که به عنوان یک سازنده بازی‌های AAA واقعیت‌ مجازی، توانایی تامین مالی برای ادامه فعالیت را نداشته و مجبور به تعطیلی استودیو خواهند بود اما به تمام اعضای تیم افتخار می‌کنند. همچنین از تمام سرمایه‌گذاران و بازیکنانی که از آن‌ها پشتیبانی کرده‌اند، تشکر شده است.

firewall gameplay.jpg
-

در اوایل ماه جاری، فصل جدید بازی Firewall Ultra منتشر شد و براساس وضعیت فعلی استودیو، می‌تواند تبدیل به آخرین فصل بازی شود. وضعیت پشتیبانی از بازی‌های موجود این تیم بازی‌سازی، پس از تعطیلی استودیو مشخص نشده و آن‌ها نیز نظر خود را راجع به آینده بازی‌ها اعلام نکرده‌اند؛ به همین دلیل، احتمال اتمام پشتیبانی از بازی وجود دارد. هرچند که نسخه اول بازی طرفداران زیادی دارد اما نسخه جایگزین آن در پلی‌استیشن 5، به دلیل گیم‌پلی ساده و محتوای محدود، موفق به کسب رضایت بازیکنان نشد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: playstationlifestyle.net

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر