هواوی پتنت پردازنده کوانتومی به ثبت رساند؛ شروع راه جدید این کمپانی...

huawei.JPG

تحریم‌های ایالت متحده باعث شد تا کسب و کار هواوی در بخش موبایل با مشکلات زیادی روبه‌رو شود، از همین رو غول تکنولوژی چینی، پتنت جدید به ثبت رسانده که جزئیات ان به محاسبات کوانتومی مرتبط می‌شود.

براساس گزاش‌هایی که از کمپانی هواوی منتشر می‌شود، این شرکت پتنتی به ثبت رسانده که نوعی «تراشه کوانتومی و دستگاه محاسبات کوانتومی» خواهد بود.

هواوی بنا دارد تا با فناوری محاسباتی کوانتومی مشکلات فعلی تولید چیپست‌های کوانتومی را حل و فصل کند. غول فناوری از جمله این مشکلات به پیچیدگی ساخت و بازدهی پایین چیپ‌های فعلی اشاره کرده است. طبق جزئیات پتنت هواوی، نه تنها مونتاژ این نوع جدید تراشه کوانتومی در آینده آسان‌تر خواهد بود، بلکه می‌توان واحدهای بیشتری را با بازدهی بالاتر از آن تولید کرد. اگر این ادعاها صحت داشته باشد، چیپ هواوی در آینده می‌تواند سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد.

در ادامه جزئیات این پتنت، به عنوان یک مثال در مورد برتری چیپ جدید هواوی توضیح داده شده هنگامی که یک تراشه فرعی دچار نقص می‌شود، فقط همان تراشه فرعی کنار گذاشته خواهد شد و به صورت کلی تراشه را می‌توان تعمیر کرد.

photo_2022-06-13_11-40-40.jpg
-

از محاسبات کوانتومی به عنوان نسل بعدی پردازش‌ها معرفی می‌شود که هدف آن‌ها به صورت خلاصه، افزایش سرعت محاسبات و اینترنت تا 10 برابر است. البته هنوز در مراحل ابتدایی توسعه رایانه‌های کوانتومی هستیم که توسط نسل‌های آینده استفاده خواهد شد. از جمله کاربردهای آن در آینده می‌توان به جستجوی سریع‌تر در اینترنت، تجزیه و تحلیل سریع‌تر داده‌هالی مالی و موارد بسیار زیاد دیگری اشاره کرد.

اخیرا شرکت کانادایی «Xanadu» تراشه کوانتومی با نام «Borealis» را توسعه داده بود که با قدرت پردازش بسیار بالای خود می‌تواند فرآیندی که در یک کامپیوتر معمولی حدود نه هزار سال طول می‌کشد را تنها در عرض چند میکروثانیه انجام دهد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: GizmoChina

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر