هواوی قرار است به قلب تپنده حوزه هوش مصنوعی در چین تبدیل می‌شود

fgngfhmnjghj.jpg

معاون شرکت هواوی، منگ وانژو، در طی رویداد Huawei Connect به تشریح اهمیت بسترهای قدرتمند محاسباتی در حوزه هوش مصنوعی اعلام کرد که هواوی تعهد دارد تا بسترهای محاسباتی مورد نیاز برای توسعه هوش مصنوعی در چین ایجاد کند.

به گزارش منبع خبری نیکی، هدف اصلی هواوی از این تعهد، کمک به رفع نیازهای متنوع محاسباتی هوش مصنوعی در صنایع مختلف است. این اقدام نشان دهنده تمرکز هواوی بر توسعه بسترهای محاسباتی با کارایی بالا برای کاربردهای هوش مصنوعی (HPC) است.

منگ وانژو، که به عنوان مدیر مالی هواوی فعالیت می‌کند و دختر بنیان‌گذار هواوی، نقش مهمی در این شرکت ایفا می‌کند. دیدگاه و تعهد هواوی به توسعه بسترهای محاسباتی برای جمهوری خلق چین، نمایانگر آینده چشم‌انداز غول فناوری چینی است.

هواوی به‌طور فعال به طیف گسترده‌ای از محصولات هوش مصنوعی پرداخته است که برای رفع نیازهای خاص صنایع مختلف طراحی شده‌اند. از جمله این محصولات می‌توان به مدل Pangu اشاره کرد که از معماری جداسازی N+X+5 و قابلیت‌های هوش مصنوعی چندلایه بهره می‌برد.

ai-soc-643f7682be3b5fc22acb4930.webp

هواوی تاکنون جزئیات دقیقی از معماری جداسازی ارائه نداده است. اما این معماری به‌طور کلی به معنی جداکردن اجزای سیستم برای بهبود انعطاف‌پذیری و مدیریت آسان‌تر است. این معماری امکان استفاده از برنامه‌های کاربردی متفاوت در صنایع مختلف را فراهم می‌کند.

به گفته هواوی، مدل Pangu برای وسایل نقلیه، زمان لازم برای یادگیری سیستم‌های رانندگی خودکار را به شدت کاهش داده است. این اقدام نشان از توانایی هواوی در تسهیل پیشرفت‌های فناوری هوش مصنوعی دارد.

ژانگ پینگان، مدیر واحد خدمات ابری هواوی، اعلام کرد که هواوی به دنبال همکاری با شرکت‌ها در پیاده‌سازی فناوری‌های هوش مصنوعی پیشرفته است. او اظهار داشت که تا کنون بیش از ۱۰۰۰ شرکت از تلاش‌های هواوی برای ادغام فناوری‌های هوشمند در نیازهای خاص خود بهره‌برداری کرده‌اند و در سال جاری ۲۰۰ کارشناس دیگر نیز بازدیدهای مستقیم به سایت‌های مشتریان خواهند کرد تا در توسعه فناوری هوش مصنوعی مشارکت کنند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: asia.nikkei

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر