هندوستان در تلاش برای تبدیل شدن به چین دوم

اپل.jpg

هندوستان با اصلاح گسترده قوانین خود در نظر دارد تا شرکت‌های غول تکنولوژی و... را به انتقال بخشی از خط تولید خود به هند ترغیب کند. آیا هندوستان در این زمینه موفق خواهد شد؟

چین کارخانه بزرگ دنیاست اما این روزها می‌بینیم که معادله تغییر کرده است و شرکت‌های مختلف در سراسر دنیا، به این فکر افتاده‌اند تا کارخانه‌های خود را به کشوری به جز چین منتقل کنند. درواقع رشد اقتصادی چین در سال‌های اخیر، باعث شده است تا حقوق نیروی کار چینی در کارخانه‌های مختلف افزایش پیدا کند. از آنجایی که دلیل اصلی شرکت‌های مختلف از انتقال کارخانه‌های تولیدی خود به چین، بهره بردن از نیروی کار ارزان قیمت بوده است، حالا شرایط فعلی برای این شرکت‌های خارجی چندان خوشایند نیست.

همین موضوع باعث شده است شرکت‌های مختلف، برای کاهش هزینه‌های خود به این فکر بیفتند که بخشی از کارخانه‌های تولیدی خود را به سایر کشورهای آسیایی مانند ویتنام، کلمبیا، تایلند و... انتقال بدهد. در واقع این کمپانی‌های می‌خواهند که سایر کشورها را به عنوان یک نقطه جایگزین داشته باشند.

تلاش هند برای تبدیل شدن به چین دوم
اصلاح قوانین و تلاش هند برای تبدیل شدن به چین دوم -

حالا در این بین هندوستان تلاش می‌کند تا بتواند نظر شرکت‌های مهم و غول حوزه فناوری، همچون اپل و سامسونگ را جلب کند تا این شرکت‌های تولیدات خود را در هندوستان گسترش دهند. از جمله تلاش‌های هند می‌توانیم به حذف بسیاری از بندهای قانون PLI اشاره کنیم که یکی از آن‌ها ارزیابی 40 درصدی ارزش کارخانه و ماشین آلات وارد شده به این کشور است. یکی از بندهایی که اصلاح آن باعث بهبود شرایط برای کمپانی‌های بزرگ شده است، قانونی بوده است که بنا به آن اگر دولت محلی پول کافی در اختیار نداشت، می‌توانست به شرکت‌ها مشوق پرداخت نکند. از طرفی پیشتر امکان تغییر یکجانبه قوانین سرمایه گذار برای دولت مجاز بود اما حالا این قانون هم اصلاح شده است.

این شرایط احتمالا باعث خواهد شد که کمپانی‌هایی مانند اپل، سامسونگ، اوپو، ویوو، ویسترون و فاکسکان و... بتوانند با خیالی راحت بخشی از خط تولیدشان را به هند انتقال دهند. اگر این اتفاق بیفتد و هر یک از کمپانی‌ها کارخانه تولیدی خود را به هندوستان منتقل کنند، احتمالا با کاهش قیمت محصولاتشان در هند مواجه خواهیم بود.

حالا باید دید که این تغییرات چه نتیجه‌ای را به دنبال خواهد داشت و این تغییرات شرکت‌های مختلف را تا چه میزان به مهاجرت به هند ترغیب خواهد کرد. آیا هندوستان به چین دوم تبدیل خواهد شد یا نه؟ نظر شما در این خصوص چیست؟

اخبار مرتبط:

ترامپ اپل را مجبور کرد کارخانه‌های خود را از چین به آمریکا منتقل کند

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مور ی

یک‌شنبه, 11 خرداد 1399

از کمونیستای ویروس ساز بهترن هرچند اونا هم چنگی بدل نمیزنن

پاسخ

ثبت نظر