اینستاگرام قابلیت اضافه کردن خودکار زیرنویس به ویدیوهای فید را منتشر کرد

Untitled-1.jpg

مدیر اینستاگرام در حیاب توییتری خودش پستی منتشر کرد و خبر از اضافه شدن قابلیت کاربردی ایجاد زیرنویس‌ خودکار به ویدیو‌های فید را داد. آدام موسری گفت که کاربرانی که از ضعف شنوایی رنج می‌برند یا تمایل دارند محتوای ویدیوها را به صورت متن و در قالب زیرنویس مشاهده کنند،‌ به راحتی می‌توانند از این قابلیت بهره ببرند.

این قابلیت جدید تا به الان برای برخی از زبان‌ها فعال شده و قرار است به زودی در دسترس تمامی کاربران دنیا قرار بگیرد. این ویژگی قرار است به صورت پیش‎‌فرض فعال شود؛ اما کاربران می‌توانند اگر تمایل داشته باشند آن را غیرفعال کنند.

اکنون زبان‌هایی که در قابلیت زیرنویس خودکار فعال هستند عبارتند از انگلیسی، اسپانیایی، پرتغالی، فرانسوی، عربی، ویتنامی، ایتالیایی، آلمانی، ترکی، روسی، تایلندی، تاگالوگ، اردو، مالایی، هندی، اندونزیایی و ژاپنی. اینستاگرام می‌گوید به زودی از زبان‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند.

این قابلیت را در آوریل سال گذشته، رقیب اینستاگرام یعنی تیک‌تاک منتشر کرد و اکنون نوبت به اینستاگرام رسیده تا همین قابلیت را در دسترس کاربران خود قرار دهد.

instagram-1.jpg
-

بدون شک ویدیو‌هایی که با قابلیت زیر نویس منتشر بشوند، کاربران ناشنوا و کم شنوا به راحتی می‌توانند متوجه شوند و از طریق زیرنویس، محتوای آن را دریافت کنند. حتی بسیاری از کاربران که به زبانی مسلط نیستند می‌توانند از طریق زیرنویس، به راحتی با محتوا ارتباط برقرار کنند. همچنین برخی افراد تمایل دارند ویدیوها را بدون صدا و تنها با خواندن متن زیرنویس مشاهده کنند، که این قابلیت به آنها نیز کمک می‌کند تا بتوانند بدون صدا محتوای ویدیویی را مشاهده کنند.

این قابلیت حتی کار تولیدکنندگان محتوا را آسان‌تر کرده چرا که قبلا باید به صورت دستی این زیرنویس‌ها اضافه می‌شد. انتظار می‌رود با توسعه فناوری هوش مصنوعی و به مرور زمان، کیفیت متن‌های زیرنویس بهبود پیدا کند. در ابتدا ممکن است زیرنویس‌ها کامل نباشد ولی به مرور و با یادگیری هوش مصنوعی، کیفیت آنها بهتر خواهد شد و زبان‌های بیشتری به آن اضافه می‌شود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: socialmediatoday

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر