اینستاگرام از تصاویر ProRAW آیفون 12 پرو پشتیبانی می‌کند

instagram-proraw.jpg

از ساعتی پیش اینستاگرام پشتیبانی از فرمت تصویر ProRAW (که توسط آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس قابل ثبت است) را اعلام کرد.

هفته گذشته و به لطف انتشار نسخه‌ی جدید iOS یعنی iOS 14.3 بود که پشتیبانی از فرمت تصویر ProRAW برای دو گوشی آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس فراهم شد. به واسطه‌ی این فرمت تصویر، دست کاربران در کنترل و ویرایش تصویر، مثلاً در کنترل و بالانس نور سفید، کاهش نویز، شارپنینگ (sharpening) و...، باز است.

حالا بنا به پستی که تیم جانسن، یکی از توسعه دهندگان اینستاگرام در توییتر خود به اشتراک گذاشته است، از این به بعد اینستاگرام توانایی پشتیبانی از تصاویر با فرمت ProRAW را دارد. البته برای عکس‌های ثبت شده در قابل DNG، امکان ویرایش در اینستاگرام وجود ندارد. اگرچه اطلاعات بیشتری در دست نیست اما این طور به نظر می‌رسد که اینستاگرام برای نمایش تصاویر ProRAW، آن‌ها را به فرمت JPG تبدیل می‌کند.

اگرچه این نوع پشتیبانی، به نوعی محدود است اما آن دسته از افرادی که تصاویر ProRAW را ثبت می‌کنند و آن‌ها را در خارج از اینستاگرام ویرایش می‌کنند، می‌توانند تصویر حاصل را مستقیماً و بدون تبدیل آن به فرمت JPG، در اینستاگرام آپلود کرده و مورد استفاده قرار دهند. بد نیست اشاره کنیم که تصاویر با فرمت ProRAW تصاویری با سایز بسیار بزرگ هستند که حجمشان حدوداً 25 مگابایت تا حداکثر 40 مگابایت است، از این رو اینستاگرام آن‌ها را فشرده‌سازی می‌کند.

به گفته‌ی آستین مان، عکاس حرفه‌ای، معتقد است که فرمت ProRAW یک جهش بزرگ در تصویر برداری محاسباتی است که توانایی ثبت تصاویر بسیار باکیفیتی در محیط‌هایی با نور بسیار کم و تصاویر با دامنه دینامیکی زیاد را دارد.

اخبار مرتبط:

چطور از فرمت ProRAW در آیفون 12 پرو و پرو مکس استفاده کنیم؟

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: macrumors


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر