IGTV در اینستاگرام جای خود را به اینستاگرام TV می‌دهد

Untitled-1.jpg

به نظر می‌رسد اینستاگرام به‌زودی قابلیت IGTV را به‌نوعی حذف می‌کند اما به‌جای آن، یک قابلیت دیگر تحت عنوان اینستاگرام TV را جایگزین خواهد کرد.

اینستاگرام بالاخره متوجه شد که IGTV تلاش موفقی در راستای بهبود وضعیت این شبکه‌ی اجتماعی پرطرفدار نبود و نتوانست آنطور که باید انتظارات را برآورده کند. در نتیجه قصد دارد آن را در حالی که مدت زمان زیادی از حضورش هم نمی‌گذرد بازنشسته کند.

البته منظور از این حرف این نیست که دیگر شاهد چنین چیزی نخواهیم بود و به‌زودی اینستاگرام به دوران قبل از IGTV بر می‌گردد. ظاهرا اینستاگرام می‌خواهد IGTV را با نام دیگری تحت عنوان اینستاگرام TV راهی این اپلیکیشن کند. اما تفاوت این جاست که دیگر خبری از فرمت قدیمی و انحصاری IGTV نیست.

اکنون ویدیوهایی که در فید اصلی اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شوند می‌توانند ۶۰ دقیقه باشند در حالی که پیش‌تر بارگذاری ویدیوهایی با این مدت زمان فقط امکان اشتراک‌گذاری با فرمت IGTV را داشتند. بنابراین دیگر نیازی نیست برای تماشای ویدیوهای طولانی مدت از فضای اینستاگرام خارج شوید و می‌توانید در همان فید اصلی آن‌ها را تماشا کنید.

یکی از سخنگویان اینستاگرام در رابطه با اپلیکیشن IGTV که با اینستاگرام در واقع ادغام شده بود گفت که اینستاگرام TV اکنون به مقصدی تبدیل شده است که کاربران در آن بتوانند به معنای واقعی کلمه ویدیو تماشا کنند.

Untitled-2-10.jpg
-

IGTV‌ در سال ۲۰۱۸ رسما معرفی شد و قرار بود کمک کند اینستاگرام به‌نوعی با یوتیوب رقابت کند. بدین صورت که فضایی را فراهم می‌کرد که کاربران می‌توانستند در آن ویدیوهایی طولانی مدت را تماشا کنند. اما این قابلیت هیچوقت نتوانست به آن صورت که باید موفق شود و محبوبیت پیدا کند. خصوصا اینکه دو ماه بعد اپلیکیشنی تحت عنوان تیک‌تاک رونمایی شد و توانست در آمریکا غوغا بپا کند.

از آن زمان تاکنون اینستاگرام که حالا رقیبی جدی برای خود می‌دید روی ویدیو تمرکز زیادی کرد و در واقع خیلی واضح قابلیت‌هایی را اضافه می‌کرد که بتواند فقط با تیک‌تاک به رقابت بپردازد. از ریلز هم می‌توان به عنوان یکی از همین ویژگی‌ها یاد کرد که سال ۲۰۲۰ رونمایی شد و اینستاگرام هم بهای زیادی به آن داد تا جایی که اکنون این قابلیت به عنوان بخشی جدانشدنی از کار تولیدکنندگان محتوا و فروشندگان تبدیل شده است.

البته ریلز یک مشکل اساسی دارد و آن هم این است که روش مشخصی را برای تولیدکنندگان محتوا در نظر نمی‌گیرد تا آن‌ها پول دریافت کنند. دقیقا برعکس تیک‌تاک و یوتیوب که در این زمینه کاملا عملکرد شفاف و مشخصی دارند. البته فیسبوک قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۲، حدودا ۱ میلیارد دلار به تولیدکنندگان محتوایش پرداخت کند که بخشی از این پول به آن دسته از افرادی که از ریلز استفاده می‌کنند اختصاص داده شده است.

با این حال به نظر می‌رسد اینستاگرام برای تبدیل شدن به شبکه‌های اجتماعی نظیر تیک‌تاک و یوتیوب هنوز باید بیشتر تلاش کند و در حالی که طرفداران بسیار زیادی از سراسر جهان دارد اما ممکن است هر لحظه جایگاهش به خطر بیفتد و با فاصله‌ی زیادی از رقبا عقب بماند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: THEVERGE

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر