مالیات به کاربران اینستاگرام هم رسید

Untitled-1.jpg

براساس مصوبه جدیدی که مجلس شورای اسلامی منتشر کرده، نه تنها مالکان مسکن با ارزش بالای ۱۰ میلیارد تومان و خودروهای بالای یک میلیارد تومن باید مالیات پرداخت کنند، بلکه پیج‌های اینستاگرامی که بیش از 500 هزار فالوور دارند باید از تبلیغات خود مالیات بپردازند.

سازمان امور مالیاتی اعلام کرده که بیش از 40 هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی و حتی بیش از 40 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور هر ساله وجود دارد. هرچند هنوز سهم بخش‌های مختلف از جمله اشخاص حقیقی یا نهادهای خاص از این ارقام مشخص نیست اما مجلس تصمیم جدیدی در این باره گرفته است.

طبق مصوبه جدید مجلس نه‌تنها مالکان دارای مسکن با ارزش بالای ۱۰ میلیارد تومان، مالکان خودروهای با ارزش بالای یک میلیارد تومان و هنرمندان با درآمد سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان باید مالیات بدهند، بلکه اینفلوئنسرهای اینستاگرام با بیش از ۵۰۰ هزار فالوور هم از محل تبلیغات خود باید مالیات بپردازند.

Untitled-1.jpg
-

بدین ترتیب در صفحات با ۵۰۰ هزار دنبال کننده اگر تبلیغی درج شود، میزانی را باید برای پرداخت مالیات در سال آینده در نظر بگیرند. این مصوبه مجلس در انتظار تایید نهایی شورای نگهبان است که در صورت تایید به دولت ابلاغ می‌شود تا در سال آینده سازمان مالیاتی برای اخذ مالیات از این بخش برنامه‌ریزی کند.

با این حال هنوز مجلس برای مالیات بخش‌های دیگر از جمله نهادهای خاص تصمیم جدیدی اتخاذ نکرده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر