ایرانسل با تمدید 5 ساله‌ی قرارداد خود، افزایش 10 درصدی مالیات خود را به تعویق انداخت

تمدید 5 ساله‌ی قرارداد ایرانسل.jpg

به دنبال تصویب قانون افزایش 10 درصدی مالیات اپراتورها، ایرانسل با تمدید 5 ساله‌ی قراردادش، این افزایش مالیات را به مدت 5 سال به تعویق انداخت.

لایحه‌ی بودجه‌ی 1400 پس از ارسال به شورای نگهبان برای دریافت تأییدیه، اصلاحیه خورد. یکی از بندهایی که به آن ایراد گرفته شده بود، افزایش 10 درصدی مالیات اپراتورها بود. شورای نگهبان به این دلیل که این بند دچار ابهام بود، آن را رد کرده بود. سپس با تغییر جزئی در آن و موکول شدن این افزایش مالیات به بعد از پایان قرارداد اپراتورها، شورای نگهبان با این بند موافقت کرد. ضمناً باید اشاره کنیم که بنا بود بخشی از این افزایش مالیات در اختیار صدا و سیما قرار بگیرد تا برای مدیریت فضای مجازی از آن استفاده کند.

اخبار مرتبط: مجلس: اپراتورها پس از پایان قراردادشان ۱۰ درصد مالیات بیشتری پرداخت می‌کنند

حالا به گزارش ایرنا گفته می‌شود که ایرانسل پیش از پایان سال 1399، پروانه خود را تا تیرماه 1405 تمدید کرده است تا به این ترتیب تا پایان قرارداد جدیدش مشمول این افزایش مالیات نشود. درواقع پروانه‌ی 15 ساله‌ی ایرانسل تا قبل از این اقدام، در تیرماه 1400 به پایان می‌رسید و در نتیجه این اپراتور مشمول افزایش مالیات 10 درصدی می‌شد. حالا اما با این تدبیر، این اتفاق 5 سال دیرتر رخ خواهد داد.

جالب است اشاره کنیم که رایتل تا پایان مرداد ماه 1409 قرارداد دارد. همراه اول هم تا پایان 1402 پروانه دارد. از این رو حداقل تا 2 سال آینده، عملاً این قانون افزایش 10 درصدی مالیات اعمال نخواهد شد. حالا باید ببینیم که سرانجام این مصوبه چه خواهد شد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر