اینتل می‌گوید کمبود جهانی تراشه تا سال 2024 ادامه خواهد داشت

intel.JPG

تا چند ماه پیش گفته می‌شد که کمبود جهانی تراشه حداقل تا سال 2023 ادامه خواهد یافت، اما حالا مدیرعامل کمپانی اینتل، پت گلسینگر، اعلام کرده که حل کردن این مشکل تا سال 2024 ادامه خواهد داشت.

مدیر اینتل می‌گوید، بنا بر ارزیابی‌هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم که تا سال 2024 درگیر کمبود تراشه خواهیم بود، چرا که این کمبود حالا به تجهیزات رسیده و این امر بعضی کارخانه‌های تولیدکننده را به دردسر خواهد انداخت.

این گونه که پیش می‌رود بازار تراشه‌ها به دوره آخرزمانی تشبیه شده و و این بازار هر روز درگیر موضوعی جدید است. در هر شرایطی تمامی انواع تراشه‌ها را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و برخی صنایع و بعضی بخش‌ها آسیب سهمگین‌تری از این مشکل متحمل خواهند شد.

تا به امروز اینتل خود را جز شرکت‌هایی می‌دید که در بازار تراشه عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته بود و به گفته گلسینگر آنها حتی توانستند به برآوردهای خود در زمینه تقاضای مشتریان هم برسند.

intel-ceo.jpg
-

اما این گونه که به نظر می‌رسد این شرکت براساس حرف‌های گلسینگر، کمبود تراشه خود را تا سال 2024 می‌بیند و بخشی از صحبت وی به توانایی صنایع در تامین تقاضای ایجاد شده برای خطوط تولیدی جدید باز‌می‌گردد که شاید هنوز افتتاح هم نشده باشند.

به گفته وی آنها انتظار دارند این مشکل حین ادامه پیدا کردن تا سال 2024 همچنان در زمینه‌هایی مانند ظرفیت ریخته‌گری و موجودی ابزاری چون خطوط ریخته‌گری مدارها اختلال ایجاد کند. گفتنی است که در چنین شرایطی بیشترین مشکل متوجه تولید محصولاتی چون CPUها، GPUها و کنسول‌های بازی خواهد شد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: Engadget

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر