اپل در تولید آیفون ۱۳ به دلیل کمبود تراشه، به مشکل خورده است

Untitled-1.jpg

کمبود تراشه در دنیا هنوز که هنوزه ادامه دارد و اکنون گفته می‌شود که غول تکنولوژی آمریکایی به دلیل همین اتفاقات، ناچارشده تا سفارش تولید مدل‌های آیفون ۱۳ را کاهش دهد. براساس گزارش خبرگزاری رویترز، تولید سری آیفون 13 با 10 میلیون کاهش روبه‌رو بوده و دلیل آن نیز فقط کمبود تراشه است.

براساس گزارش‌هایی که قبلا منتشره شده بود اپل قصد داشت که تا پایان سال میلادی، نزدیک به 90 میلیون دستگاه از سری آیفون 13 تولید کند اما به شرکای خود نامه‌ای ارسال کرده و اعلام کرده که به دلیل کمبود قطعات، این سفارشات رقم پایین‌تری خواهد داشت. اکنون نیز میزان عرضه این دستگاه‌ها پایین‌تر از حد انتظار بوده و افزایش فشار به دلیل کمبود قطعات منجر به بزرگ‌تر شدن این مشکل و طولانی‌تر زمان انتظار برای خریداران شده است.

iPgone-13-2.jpg
-

اپل ماه‌هاست که درگیر کمبود قطعات است و کاربران و خریداران این شرکت برای محصولاتی مانند مک‌بوک پرو، آیفون ۱۱، آیفون ۱۲، آی‌مک، مک‌بوک ایر و آیپد پرو زمان زیادی به انتظار می‌نشینند. مدتی قبل، مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، اعلام کرد که اپل میزان تولید لپ‌تاپ‌های مک‌بوک را به دلیل کمبود قطعات به نصف می‌رساند. این در حالی است که فقط چند روز دیگر نسل جدید مک‌بوک پرو معرفی می‌شود.

به نظر می‌رسد براساس آن چیزی که در گزارش‌ها نیز گفته شده مشکل کمبود قطعات تا سال 2022 ادامه‌دار باشد و اگرچه اپل هم تحت تاثیر این بحران قرار گرفته، اما نسبت به دیگر شرکت‌ها وضعیت بسیار خوبی دارد. تعدادی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی تکنولوژی به خاطر همین کمبود با مشکلات بزرگ‌تری روبرو شده‌اند که همین موضوع منجر به افزایش قیمت محصولات آن‌ها شده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: GSMArena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر