رسماً اینتل چین پردازنده Raptor Lake Refresh نسل چهاردهم را معرفی نمود

intel.jpg

در رویداد Innovation 2023، که به عنوان جشن سالانه اینتل برگزار می‌شود، یک اتفاق عجیب رخ داد و معرفی رسمی نسل چهاردهم پردازنده‌های اینتل به تأخیر افتاد.

با این حال، پس از سخنرانی رسمی، به وجود یک به‌روزرسانی برای نسل سیزدهم اشاره شد. این به‌روزرسانی با نام Raptor Lake Refresh شناخته می‌شود. در این مراسم، تنها چند سیستم با این پردازنده به نمایش درآمدند و جزئیات بیشتری منتشر نشد. اما اکنون به نظر می‌رسد که شعبه اینتل در چین، برای اولین بار نسل چهاردهم پردازنده‌های اینتل را به صورت رسمی معرفی کرده است.

INTEL-14TH-GEN-CORE.jpg.webp

نخستین سیستم‌های پیش‌ساخته با نسل چهاردهم اینتل در وب‌سایت Newegg مشاهده شدند.

اگرچه صفحات رسمی اینتل در شبکه‌های اجتماعی جهانی در حال حاضر ساکت هستند، اما شعبه اینتل در چین، با اداره یک کانال تخصصی به نام "Intel Core Products"، یک تیزر را در وب‌سایت Weibo منتشر کرده است. این تیزر به وضوح به Core14 اشاره دارد و نشان می‌دهد که تنها یک روز تا تاریخ معرفی باقی مانده است. تاریخ عرضه رسمی و شروع فروش نیز فقط یک روز بعد از این تاریخ تعیین شده است.

ntel-China-confirms-14th-Gen-Core.png.webp

علاوه بر این، اخیراً منتشر شده که تولیدکنندگان لپ‌تاپ آماده به انتقال به آخرین سری پردازنده‌های Core-HX نسل چهاردهم اینتل هستند. این اخبار از منبع momomo_us آمده که به دلیل فعالیت‌های فراوان در جستجوی اخبار در وب‌سایت‌های خرده‌فروش معروف است. اگر این اطلاعات صحیح باشند، این به معنای ورود امواجی از لپ‌تاپ‌های جدید به بازار در آینده نزدیک است.

لازم به ذکر است که برای پردازنده‌های موبایل نسل چهاردهم، منتظر ادغام دو خط تولید مجزا برای سری Raptor Lake Refresh هستیم. این ادغام به ویژه در مدل‌های پیشرفته گیمینگ با توان مصرفی پیش‌فرض 55 وات در سری Core چهاردهم اهمیت دارد، به ویژه در دسته HX. از طرف دیگر، این سری Core 100 نیز به عنوان یک گزینه میان‌رده با تراشه‌های Meteor Lake که دارای نام تجاری Ultra هستند، معرفی خواهد شد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: videocardz.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر