اینتل امیدوار است ۶ تا ۹ ماه دیگر تولید تراشه برای خودروسازان را آغاز کند

Untitled-1.jpg

خبرگزاری رویترز در مصاحبه‌ای که با مدیرعامل شرکت اینتل انجام داده، اعلام کرده که این شرکت 6 تا 9 ماه آینده تولید تراشه خودرو را آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل کمپانی اینتل، پت گلسینگر، در مصاحبه اختصاصی که با خبرنگار رویترز داشته گفته است که این شرکت قصد دارد ظرف ۶ تا ۹ ماه آینده تولید تراشه‌های مورد نیاز اتومبیل‌سازها را شروع کند.

اگر زمانی که مدیرعامل این شرکت اعلام کرده تا پردازنده‌های مربوط به خودروها ساخته شود، عملی نشود و در این بازه زمانی به سرانجام نرسد، این نشان می‌دهد که اینتل با قدرت و سرعت می‌خواهد این کار را آغاز کند و رقیب جدی برای سایر شرکت‌ها باشد. این کمپانی در ماه گذشته بود که اعلام کرد که می‌خواهد در کنار ساخت تراشه‌های مبتنی بر معماری x86، بر روی تراشه‌های Arm و RISC-V نیز تمرکز کند. در مصاحبه دیگری به خبرنگاران اعلام شد که این شرکت قصد دارد ۲۰ میلیارد دلار بر روی کارخانه‌های خود در آریزونا سرمایه‌گذاری کند تا ظرفیت تولید تراشه‌ها افزایش داشته باشد.

Intel-2.jpg
-

این روزها کمبود تراشه و قطعات مشکلات زیادی را به وجود آورده و بخش‌های از جمله اتومبیل‌سازی نیز ضرر زیادی را متحمل شده است. برای مثال کمپانی‌هایی مانند فورد و جنرال موتورز به دلیل نداشتن قطعات مورد نیاز خود، مجبور به توقف تولید یا تغییر در کامیون‌های خود شده‌اند.

این مشکل کمبود قطعات به حدی زیاد است که دولت بایدن می‌خواهد به این مسئله ورود کند تا کمپانی‌های بزرگ خسارت‌های بیشتری متحمل نشوند. بایدن از مسئولان خواسته تا زنجیره تامین تراشه‌ها بررسی شود و مدیران کمپانی‌هایی مانند اینتل، گوگل، فورد، جنرال موتورز، TSMC و Dell ا را به جلسه‌ای در کاخ سفید دعوت کرده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: The Verge

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر