مدیرعامل اینتل: تمام محصولات ما به هوش مصنوعی مجهز خواهند شد

vxbh.JPG

پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل در جلسه درآمد سه ماهه دوم سال 2023 این شرکت، به سرمایه‌گذاران گفت که اینتل قصد دارد در تمام محصولاتی که می‌سازد از هوش مصنوعی استفاده کند و از این موضوع، خوشبینی نشان داد.

در انتهای سال جاری، اینتل تراشه‌های Meteor Lake را عرضه خواهد کرد که برای اولین بار دارای یک پردازنده عصب داخلی برای انجام وظایف یادگیری ماشین است. قبلاً انتظار می‌رفت که تنها تراشه‌های Ultra جدید اینتل قابلیت‌های هوش مصنوعی داشته باشند، اما به نظر می‌رسد که گلسینگر تمایل دارد هوش مصنوعی را در تمام محصولات اینتل موجود کند.

گلسینگر در سخنرانی خود گفت:

«در تمام جنبه‌های مصرف‌کننده، توسعه‌دهنده و سازمان، می‌بینیم که مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی وجود خواهد داشت و آن‌ها مشتری محور خواهند بود.»

Intel-3-1024x576.jpg.webp
-

در حوزه هوش مصنوعی، انویدیا به‌عنوان یکی از رقبای اینتل، تراشه‌هایی را تولید می‌کند که در فضای ابری هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین انویدیا با کمک هوش مصنوعی توانست ارزش بازار خود را به یک تریلیون دلار افزایش دهد، بنابراین اینتل نیز تمایل دارد در زمینه هوش مصنوعی خود را تقویت کند و با انویدیا رقابت کند.

اخیراً اینتل اعلام کرده بود که با هدف افزایش تولید و بازسازی شرکت، قصد دارد قیمت تمام پردازنده‌های خود را افزایش دهد.

هوش مصنوعی در چند سال اخیر تا حدود زیادی پیشرفت کرده و بسیاری از شرکت‌ها از جمله گوگل، مایکروسافت و متا اهداف خود را براساس این فناوری متمرکز کرده‌اند. همچنین اینتل اواخر سال گذشته اعلام کرده بود که در همکاری با مایکروسافت قرار دارد تا سیستم‌عامل جدید مایکروسافت، یعنی ویندوز 12 از قابلیت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی بهره بگیرد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: TheVerge

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر