میزان مصرف کاربران از اینترنت رایگان ایام کرونا اعلام شد

اینترنت.jpg

با شیوع کرونا در سراسر دنیا مصرف اینترنت به شدت افزایش یافته و ایران هم از این ماجرا جدا نیست. حالا میزان مصرف ایرانیان از اینترنت در این ایام مشخص شده است.

چند روز گذشته بود که گزارشی از سمت موسسه KASPER Datahaus منتشر شد و میزان استفاده از اینترنت در روزهای دوران قرنطینه را در سراسر جهان نشان می‌داد. در این آمار منتشر شده، ایران به عنوان رکورد دار در نمودار مشخص شده بود. حالا نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، اعلام کرده است که د پی شیوع ویروس کرونا در کشور و خانه نشینی مردم و البته دور کاری، مصرف اینترنت افزایش یافته است. وی در این خصوص در توییتر خود چنین نوشته است:

بیش از ۷۰ درصد کاربران، بیش از هفتاد گیگابایت از ۱۰۰ گیگابایت اینترنت هدیه اپراتورها را در این بازه زمانی استفاده کردند.

-

نمودار مصرف اینترنت
نمودار مصرف اینترنت در یکی از اپراتورهای ثابت -

به گفته او اگرچه در بسیاری از کشورهای جهان بعد از بحران کرونا و خانه نشینی کاربران، شبکه اینترنت دوران بحرانی را تجربه کرده است اما در ایران مرتب در حال افزایش ظرفیت هستیم.

وی در ادامه، نموداری از مصرف دیتا در یکی از اپراتورهای شبکه ثابت کشور، از ابتدای اسفند ماه تا 9 فروردین ماه را ارائه کرده است که نشان می‌دهد به مرور مصرف اینترنت افزایش یافته است اما در روزهای ابتدای سال 99 کمی مصرف کاهش یافته اما دوباره این روند رو به افزایش است.

البته گفته می‌شود که افزایش مصرف اینترنت کاربران به دلیل فعال شدن بسته رایگان اینترنتی با حجم 100 گیگابایت هم بوده است.

اگرچه این آمارها افزایش استفاده از اینترنت را نشان می‌دهد اما واقعیت این است که بسیاری از کاربران در توییتر، اینستاگرام و... بابت کیفیت نامناسب اینترنت و سرعت پایین شکایت دارند. تجربه شما در این خصوص چیست؟

اخبار مرتبط:

ایران رکورد دار بیشترین استفاده از اینترنت در سراسر دنیا در روزهای کرونا

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: مهر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر