واتس‌اپ به قابلیت «کانال» مجهز شد؛ ادامه کپی‌برداری از تلگرام

التانمام.JPG

واتس‌اپ امروز قابلیت کانال‌ها (Channels) را معرفی کرد. این قابلیت که در تلگرام نیز وجود دارد، حالا به پیام‌رسان متا اضافه شده است. کانال‌ها در تب جدیدی به نام Updates قرار می‌گیرند که به کاربران امکان مشاهده استاتوس و کانال‌ها را می‌دهد. این بخش مستقل از بخش چت‌ها و گروه‌ها قرار دارد.

کانال‌ها در واتس‌اپ عملکردی مشابه تلگرام دارند. ادمین‌ها می‌توانند کانال‌ها را ایجاد کنند و تنها آن‌ها مجاز به ارسال پیام در کانال می‌باشند. این پیام‌ها می‌توانند شامل متن، عکس، ویدیو و استیکر باشند، و همچنین امکان برگزاری نظرسنجی نیز وجود دارد. کاربران با استفاده از ابزار جستجو قادرند کانال‌های مورد علاقه خود را پیدا کرده و عضو شوند. همچنین، امکان عضویت در کانال‌ها از طریق لینک دعوت نیز فراهم است.

واتس‌اپ در این ویژگی به امنیت کاربران توجه ویژه‌ای داشته است. در این راستا، شماره تلفن و عکس پروفایل ادمین‌ها برای کاربران قابل مشاهده نیستند. همچنین، در صورت دنبال کردن یک کانال، شماره تلفن شما برای ادمین یا دیگر دنبال‌کنندگان کانال قابل مشاهده نمی‌باشد.

اطلاعات کانال‌ها تا 30 روز در سرورهای واتس‌اپ ذخیره می‌شوند و ادمین‌ها قادرند از گرفتن اسکرین‌شات یا فوروارد کردن پیام از کانال خود به مکان‌های دیگر جلوگیری کنند. همچنین، ادمین‌ها می‌توانند مانع عضو شدن برخی کاربران در کانال‌ها شوند.

از آنجایی که کانال‌ها به اشتراک گذاشته می‌شوند، به طور پیش‌فرض رمزگذاری سراسری ندارند و فقط برای برخی از کانال‌ها با اعضای محدود مانند سازمان‌های بهداشتی، در آینده امکان فعال شدن رمزگذاری ممکن است.

قابلیت کانال در واتس‌اپ امروز معرفی شده است، اما ممکن است مدتی طول بکشد تا تمام کاربران به آن دسترسی پیدا کنند. بنابراین برای دسترسی به این قابلیت، باید صبور باشید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: blog.whatsapp

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر