اپل iOS 13.6 را با قابلیت‌های جدید منتشر کرد

fdsokbhreijhbirnbrnb.jpg

اپل بالاخره قابلیت Car Key را به iOS 13.6 آورده که فقط بر روی ماشین‌های شرکت بی‌ام‌و سری 5 این خودروها کار خواهد کرد. در این نسخه جدید محتوای صوتی شما به اپل نیوز پلاس اضافه خواهد شد.

دیروز بود که شاهد عرضه نسخه جدید iOS بودیم که برای تمامی دستگاه‌های سازگار اپل در دسترس قرار گرفته شد. iOS 13.6 بدون شک در مقایسه با نسخه‌های قبلی قابلیت‌های جدیدی را به دست آورده است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پشتیبانی بهتر از دانلود و نصب به‌روزرسانی‌های سیستمی اشاره کرد. به‌جز این مورد باید به اپل نیوز پلاس اشاره کنیم که میزبان محتوای صوتی شده است. مهم‌ترین قابلیت این نسخه Car Key است که دراین آپدیت در دسترس کاربران اپل قرار گرفته است.

چند ماهی از اضافه شدن قابلیت‌های جدید به iOS 13 می‌گذرد و در این مدت قابلیت‌های جدید باعث بهبود عملکرد این سیستم‌عامل شده‌اند. IOS 13.6 نسخه قبلی سیستم‌عامل اپل است که نسخه بتا آن با نام iOS 13.5.5 منتشر شد که بعدا به iOS 13.6 تغییرنام داد. یکی از قابلیت‌های این نسخه Apple News+ Audio است که به کاربر این امکان را می‌دهد که به نسخه‌ی صوتی مقاله‌های مهم گوش کند. این مقاله‌ها بسیار حرفه‌ای و بسیار دقیق روایت می‌شوند، که این‌ها نشان از کار خوب اعضای تیم اپل نیوز پلاس است.

اپل در وب‌سایت خبری خودش به بررسی جزئیات مربوط به سیستم‌عامل iOS 13.6 پرداخته و با انتشار بیانیه‌ای این ویژگی‌ها را باز گو کرده است. در ابتدا قابلیت محتوای صوتیِ اپل نیوز پلاس فقط در دسترس کاربرانی که در ایالات متحده زندگی می‌کنند قرار خواهد گرفت. اپل قابلیت جدیدی به سرویس خبری خود اضافه کرده که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به اخبار محلی دسترسی داشته باشید، این قابلیت با نام Apple News Today ارائه شده است که روزانه اخبار مهم را بررسی می‌کند.

قابلیت Car key

قابلیتی که انتظار آن را در iOS 13.6 داشتیم Car Key نام دارد. در ماه‌های بهمن و اسفند سال 98 اطلاعاتی در وب‌سایت 9to5Mac منتشر شد در آن زمان این رسانه خبری مدعی شده بود که با بررسی کد بتای iOS 13.4 متوجه شده است که قابلیت Car Key در راه است. اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC اعلام کرده بود که این قابلیت در ابتدا فقط بر روی بی ‌ام ‌و سری 5 در دسترس قرار خواهد گرفت اما رفته رفته به خودروهای دیگر نیز اضافه خواهد شد. در حقیقت این قابلیت نوعی کلید دیجیتالی است که می‌توانید با موبایل خود ماشین خود را روشن یا خاموش و یا حتی درب خودرو را قفل و یا باز نمود.

کاربران این قابلیت به راحتی می‌‍توانند کلیدهای دیجیتالی خود را از طریق iMessage برای دیگران به اشتراک بگذارند، این قابلیت‌ حتی پس از اتمام باتری موبایل شما قابل استفاده خواهد بود و شما تا 5 ساعت بعد از خاموش شدن موبایل خود قادر به استفاده از این قابلیت هستید. اگر این قابلیت روی خودروهای مختلف و بیشتری فعال شود، مسلما کاربردی‌تر خواهد بود.

76197-1280.jpg
-

تغییراتی که در نسخه جدید شاهد آن هستیم این جاست. درواقع اگر شما وارد مسیر Software Update > Automatic Updates گزینه‌های جدیدی پیش‌روی شما قرار خواهد گرفت. در نسخه‌های قبلی فقط یک گزینه تغییر وضعیت در مقابل ما قرار داشت که فقط می‌توانستیم آن را فعال یا غیر فعال کنیم. در iOS 13.6 دو گزینه در پیش‌روی ما قرار دارد که یکی از گزینه‌ها این امکان را به شما می‌دهد تا خودتان انتخاب کنید که آپدیت به صورت خودکار باشد یا به روش دستی برای شما انجام شود و گزینه دیگر نیز همین حالت و روند را برای نصب به‌روزرسانی به شما ارائه می‌دهد.

یکی دیگر از مزیت‌های iOS 13.6 این است که علائم بیشتری از بیماری‌ها را در اپلیکیشن Health می‌توانید مشاهده کنید مانند سردرد و تب ‌و ‌لرز و گلودرد و... . شما نیز اگر می‌خواهید این قابلیت جدید را روی دستگاه خود نصب کنید باید به تنظیمات خود مراجعه کرده و به بخش Software Update رفته و گوشی خود را به‌روز کنید. ضمنا اپل روز گذشته macOS 10.15.6 ،tvOS 13.4.8 ،watchOS 6.2.8 و audioOS 13.4.8 را برای تمامی کاربران دردسترس قرار داد.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: 9to5mac

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر