در IOS 13.5 دانگرید به iOS 13.4.1 غیرممکن شد

Untitled-1.jpg

اپل چند روز گذشته نسخه 13.5 آی‌او‌اس را منتشر کرد، که کاربران از این سیستم‌عامل استفاده کنند. اما دانگرید به 13.4.1 را غیر ممکن کرده تا کاربران بیشتری از این نسخه IOS استفاده کنند.

هفته گذشته بود که شاهد نسخه 13.5 IOS بودیم که منتشر شد و قابلیت‌های جدیدی نظیر Exposure Notification API و بهبود عملکرد فیس آی‌دی به این نسخه اضافه شده بود.در همین حین اهالی کوپرتینو دانگرید به نسخه قبل یعنی نسخه 13.4.1 را ندارند.

کسانی که گوشی جلبریک شده دارند به طور معمول بازگشت به نسخه‌های پیشین را به صورت مرسوم انجام می‌دادند. برخی از نسخه‌های جدید IOS باگ‌های عجیب و قریبی دارند که کاربران برای فرار از این اتفاقات به نسخه پیشین باز می‌گشتند تا این مشکلات برطرف شود.

این را فراموش نکنیم که چندی پیش تیم امنیتی به نام آنکاور جدیدترین جلبریک IOS را منتشر که حتی روی نسخه نهایی IOS نیز یعنی نسخه 13.5 قابل اجرا است. به این ترتیب اگر شما هم از این جلبریک استفاده کنید دیگر نیازی به بازگشت نسخه قبلی ندارید. در آن زمان گروهی از محققان پیش‌بینی کردند که رفع آسیب‌پذیری جدید iOS و غیرممکن‌کردن جلبریک نسخه‌های جدید بین دو تا سه هفته به‌طول می‌انجامد.

اولین باری نیست که شاهد چنین کاری از اپل هستیم، اپل دوست دارد تا کاربران با انتشار هر نسخه جدید از این سیستم‌عامل استفاده کنند. . به‌علاوه در بسیاری از مواقع، جدیدترین نسخه‌ی iOS پایدارترین تجربه‌ی ممکن را به کاربران ارائه می‌دهد. حالا که اپل دانگرید به نسخه قبل یعنی نسخه 13.4.1 را غیرفعال کرده، هیچ یک از کاربرها نمیتواند حتی با آی‌تونر یا فایندرمک از نسخه نهایی یعنی 13.5 باز گردد.

نسخه قبلی IOS همان نسخه 13.4.1 باگ‌های زیاد و عجیب و غریبی داشت که یکی از آن‌ها مشکلات فیس‌تایم بود و دیگر مشکلات نظیر اینکه کاربران نمی‌توانستند با کسانی که به IOS13.4 مجهز هستند تماس بگیرند. برخی از کاربران مدعی شده بودند که بلوتوث دستگاهشان به درستی کار نمی‌کند. اپل نیز این مشکلات را برطرف و نسخه‌ای جدید 13.5 را هفته گذشته منتشر کرد. ناگفته نماند اپل دانگرید به iOS 12.4.6 را نیز برای آیفون‌ها و آیپدهای قدیمی غیرممکن کرده است.

با خواندن این خبر می‌توان متوجه شد که اپل در نسخه‌های بعدی امکان جیلبریک را غیرفعال کند. چرا که همانطور که در بالا اشاره کردیم تیم آنکاور به راحتی جیلبریک این نسخه را منتشر کردند. قطعا اپل به فکر برطرف کردن آسیب‌پذیری خود خواهد بود و به زودی شاهد این اتفاق خواهیم بود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: 9to5mac

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر