آیفون ۱۲ پرو مکس ۵G پرچم‌دار اصلی اپل خواهد بود

Untitled-1.jpg

به نظر میرسد که امسال برخلاف سال گذشته، تنها یک گوشی آیفون 12 به عنوان پرچمدار حاضر شود که این گوشی آیفون 12 پرو مکس 5G خواهد بود.

در سال 2019 اپل در زمان رونمایی از خانواده آیفون 11 سه عضو در نظر گرفته بود و در نام‌های استاندارد، پرو و پرومکس این پرچمداران را رونمایی کرد. هر سه عضو این خانواده از لحاظ مشخصات سخت‌افزاری تقریبا با هم برابر بودند و در مواردی شاهد تغییراتی در دوربین، باتری، اندازه‌ و کیفیت نمایشگر بودیم. تنها تفاوتی که در مدل پرو و پرومکس دیده می‌شد، اندازه‌ی نمایشگر و ظرفیت باتری بود. در سال گذشته از این دو دستگاه به عنوان پرچمداران اپل یاد می‌شد اما امسال ظاهرا آیفون 12 پرو مکس 5G تنها پرچمدار اپل خواهد بود.

در این روزها شایعات و اخبار در رابطه با سری آیفون جدید بسیار داغ است، این طبیعی است چرا که شاید تا 15 روز دیگر شاهد رونمایی از این دستگاه‌ها باشیم. در این بین دو افشاگر معروف به نامهای فلیپ کوروی و مکس وینبچ ادعا می‌کنند که اپل در بین آیفون ۱۲ پرو ۶.۱ اینچی و پرو مکس ۶.۷ اینچی شباهت زیادی را به کار نبرده است. این نشان دهنده این است که آیفون 12 پرو مکس 5G تنها پرچمدار اپل در سال 2020 خواهد بود.

اگر اپل بخواهد این دستگاه را پرچمدار معرفی کند باید به نسبت مدل پرو و پرومکس سال قبل تغییرات محسوسی را به وجود آورد و فقط با تغییر اندازه‌ی نمایشگر و ظرفیت باتری، این دستگاه پرچمدار نخواهد شد. بنابراین انتظار می‌رود که علاوه بر نمایشگری باکیفیت‌، باتری پرظرفیت‌ و دوربین‌های بهتر، در این دستگاه سنسور LiDAR و مواردی دیگر را هم شاهد باشیم.

می‌توان گفت اغلب افشاگران معتقد هستند که در سری آیفون‌های 2020 از صفحه‌نمایش 120 هرتزی پروموشن استفاده نخواهد شد اما اگر در آیفون 12 پرومکس با چنین نمایشگری مواجه خواهیم بود که می‌تواند به پرچمدار بودن آن کمک زیادی کند و حتی ممکن است در رونمایی از این دستگاه تاخیری بیندازد. همچنین کمی قبل‌تر هم گفته شد پشتیبانی از امواج میلی‌متری اینترنت ۵G صرفا به مدل پرو مکس محدود می‌شود.

سنسور LiDAR آیفون 12 پرو مکس

سنسور LiDAR نیز که در بالا به آن اشاره کردیم می‌تواند نقطه تفاوت این دستگاه باشد. این سنسور مدت زمانی را که نور فروسرخ از مقابل لنز دوربین رد می‌شود را محاسبه خواهد کرد. براساس شایعات و اخبار داغ امروزی دوربین‌های آیفون امسال بسیار بهتر عمق تصویر را تشخیص می‌دهند و در زمینه‌های واقعیت افزوده یا ایجاد بوکه روی تصاویر به دوربین اصلی گوشی کمک می‌کنند.

انتظار داریم که در سری جدید اگر دو گوشی با پسوند مشابهی معرفی می‌شوند، قابلیت‌های یکسانی داشته باشند مثلا از رم 6 گیگابایتی بهره ببرند. در حال حاضر آیفون‌های کنونی تنها 4 گیگابایت رم دارند البته این را نباید فراموش کرد که سیستم‌عامل آی او اس در زمینه مدیریت رم بسیار عالی عمل می‌کند و حافظه رم را مدیریت می‌کند و همین ۴ گیگابایت هم بهترین عملکرد را برای کاربران به ارمغان می‌آورد، اما برخی از پرچمداران اندرویدی که با رم‌های 8 یا 12 گیگابایتی ارائه شده‌اند می‌توانند در سرعت مالتی تسکینگ این آیفون‌ها را پشت سر بگذارند. بنابراین بهتر است اپل از حداقل 6 گیگابایت رم استفاده کند.

Untitled-3-28.jpg
-

دوربین اصلی هر یک از این دستگاه‌ها به سه سنسور مجهز خواهد شد البته که در آیفون 12 پرو مکس از سنسور LiDAR نیز استفاده شده است. براساس اخبار منتشر شده در بخش باتری، به نظر می‌رسد با کاهش ظرفیت همراه خواهیم بود که هنوز دلیل این اتفاق برای هیچکس مشخص نشده. در بخش پردازنده نیز شاهد چیپ ۵ نانومتری A14 اپل هستیم که از ۱۱.۸ میلیارد ترانزیستور در آن استفاده شده است. کاملا درست که این یک پردازنده بسیار کم مصرف است اما نمی‌توان این موضوع را دلیلی منطقی برای کاهش ظرفیت باتری دانست. تنها دلیلی که به ذهن کاربران این غول آمریکایی می‌آید استفاده نکردن از نمایشگر 120 هرتز است که باعث کاهش مصرف باتری خواهد شد. با این حال علی‌رغم کاهش ظرفیت باتری آیفون ۱۲، اپل به میزان شارژدهی این سری امیدوار است.

براساس تمامی شنیده‌ها در تمامی مدل‌های آیفون با کاهش ظرفیت باتری روبه‌رو هستیم که تنها حرف قانع کننده اپل می‌تواند فقط قیمت این محصولات باشد. به همه این صحبت‌ها این را اضافه کنید که قرار نیست اپل شارژری در جعبه‌ی آیفون‌ها قرار دهد، که اگر این‌ شایعات به وقوع بپیوندد باید انتظار کاهش قیمت زیادی را داشته باشیم.

حالا بهتر است که نقاط ضعف پرچمدار امسال اپل را بگوییم، تنها نقطه ضعف می‌تواند اندازه و وزن باشد که آیفون 12 پرومکس از نمایشگر 6.7 اینچی بهره می‌برد که بسیار بزرگ است و در دست گرفتن این دستگاه بسیار سخت است. این ادعاهایی بوده که مکس وینبچ افشاگر معروف نزدیک به اپل آن را مطرح کرده است. این طور که گفته شده چون این دستگاه از گوشه‌های تخت بهره می‌برد و بسیار بزرگ و سنگین است باعث خستگی زود هنگام خواهد شد.

به این بزرگی دستگاه استفاده از فولاد ضد زنگ و شیشه را به ساخت این دستگاه اضافه کنید تا بدانید چقدر وزن سنگینی خواهد داشت. طوری که آیفون ۱۱ پرو مکس با نمایشگری ۶.۵ اینچی، ۲۲۶ گرم وزن دارد اما گلکسی نوت ۲۰ اولترا با نمایشگری ۶.۹ اینچی و اتفاقا بدنه‌ای با مواد مشابه، ۲۰۸ گرم است. اکنون که پرچم‌دار جدید ۶.۷ اینچی است، اپل قطعا باید راهی برای کنترل وزن آن پیدا کند در غیر اینصورت به همراه یک قاب محافظ، گوشی واقعا سنگین خواهد شد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: phonearena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر