احتمال پشتیبانی آیفون ۱۳ از استاندارد وای فای 6E؛ منتظر آیفون SE جدید نباشید

Untitled-1.jpg

شایعات جدید حکایت از این دارد که نسل جدید آیفون SE در آینده‌ای نزدیک رونمایی نخواهد شد و آیفون 13 با استاندارد Wi-Fi 6Eو پشتیبانی از باند ۶ گیگاهرتز به بازار عرضه خواهد شد.

هنوز مدت زمان زیادی از رونمایی آیفون 12 نگذشته که شاهد شایعاتی مربوط به آیفون 13 هستیم؛ هنوز ماه‌ها با رونمایی از این سری از آیفون‌ها فاصله داریم. تحلیلگران مؤسسه‌ی بارکلیز از جدیدترین اطلاعات خود در گفت‌وگو با تعدادی از تأمین‌کنندگان زنجیره‌ی تأمین اپل، اطلاعات جدیدی را از سری آیفون 13 فاش کردند.

همان‌طور که تحلیل‌گران بارکلیز ادعا کردند، ممکن است که آیفون سری 13 از استاندارد Wi-Fi 6E پشتیبانی کند، در رابطه با تولید انبوه تراشه‌های مربوط به این تکنولوژی نیز به نظر می‌رسد که شرکت Skyworks عهده دار خواهد شد. قابلیت Wi-Fi 6E تمامی قابلیت‌ها و ویژگی‌های Wi-Fi 6 را دارا می‌باشد و از جمله عملکرد بالاتر، تأخیر کم و سرعت بالای انتقال داده‌ پشتیبانی می‌کند. تفاوت این دو قابلیت بیشتر در رابطه با پهنای باند است، Wi-Fi 6E به‌صورت گسترده از باند ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند که در نتیجه، پهنای باند را افزایش می‌دهد و تداخل کمتری برای دستگاه مجهز به این تراشه ایجاد می‎کند.

مدیرعامل شرکت برودکام، ناگراجان، در رابطه با این قابلیت می‌گوید:

این تکنولوژی یعنی باند 6 گیگاهرتزی شاید مهم‌ترین مزیت برای کاربران Wi-Fi در ۲۰ سال گذشته باشد. طول موج‌های این تکنولوژی برای کاربران گوشی‌ هوشمند و حتی دستگاه‌های AR و VR که هنوز اختراع نشده‌اند، تجربه‌ی جدیدی به ارمغان می‌آورد.

مدیرعامل کمپانی سیسکو، مدتی پیش در رابطه با استاندارد جدید وای‌فای صحبت کرد و با اشاره به این نکته که طول موج ۶ گیگاهرتزی وا‌ی فای، امکان در دسترس بودن کانال‌های ۱۶۰ مگاهرتز اضافه را برای پهنای باند دستگاه‌هایی از جمله AR و VR تأمین خواهد کرد. اکنون تمامی گوشی‌های کمپانی اپل به مانند آیفون اس ای 2020، آیفون 11 و آیفون 12 از باند۶ گیگاهرتز پشتیبانی نمی‌کنند. برخی از تحلیلگران بارکلیز در رابطه با Cirrus Logic می‌گویند که حداقل برای برخی از مدل‌های آیفون ۱۳ تراشه‌ی مبدل برق جدیدی خواهد ساخت که هنوز کارایی و مزیت آن‌ در هاله‌ای از ابهام است.

کمپانی اپل در ابتدای سال جاری میلادی یعنی سال 2020 از آیفون SE جدیدی رونمایی کردند، که این دستگاه از پردازنده‌ی قدرتمند A13 و ظاهری سبیه به آیفون 8 بهره ‌می‌برد. از همان زمان تا به الان شایعات زیادی در رابطه با تولید مدل پلاس این دستگاه به گوش می‌رسد اما برخی از تحلیگران چیز دیگری می‌گویند، آن‌ها معتقد هستند که اپل قصد ندارد در آینده‌ای نزدیک این گوشی را به‌روز کند و گفته می‌شود تاکنون هیچ بحثی در این باره با تأمین‌کنندگان صورت نگرفته است. تا به امروز گفته می‌شد که این دستگاه تا نیمه سال 2021 قرار است که آماده عرضه به بازار شود.

تحلیلگران بارکلیز اولین کسانی بودند که ادعا کردند اپل قصد دارد آداپتور شارژ را از جعبه‌ی خانواده‌ی آیفون ۱۲ حذف کند و همچنین آمدن قابلیت True Tone به آیفون ۸ و آیفون X، حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و 3D Touch را برای اولین ‌بار گزارش دادند؛ به همین دلیل به‌ نظر می‌رسد که صحبت آن‌ها درست است چرا که سابقه درخشانی در زمینه افشا اطلاعات دارند.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: macrumors

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر