احتمالاً در آیفون ۱۵ پرو از دکمه‌های دارای بازخورد هپتیکی استفاده نخواهد شد.

jlojiio.jpg

یکی از تأمین‌کنندگان عمده اپل به‌طور غیرمستقیم تأیید نموده که آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس دکمه‌ی ثابت نخواهند داشت.

، که یکی از تأمین‌کنندگان اصلی اپل است، در نامه‌ای به سهام‌داران خود به‌طور ملموس تأیید کرده که آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس در مقابل شایعات اولیه، قرار نیست دکمه‌ای ثابت به خود اضافه کنند.

این شرکت یک واحد با عنوان HPMS دارد که شامل درایورهای هپتیک برای موتور لرزش آیفون است. موتور لرزش همان قطعه‌ای است که بازخورد هپتیک را فراهم می‌آورد.

مینگ‌چی کوئو، کارشناس معروف، قبلاً اظهار داشته بود که اپل در نسل جدید آیفون‌ها دو موتور لرزش اضافی را جای‌گذاری کرده و از طریق آن‌ها بازخورد هپتیک برای دکمه‌های ثابت ارائه می‌کند. Cirrus Logic قبلاً به‌طور غیرمستقیم اعلام نموده بود که قطعات لازم برای این دکمه‌ها را تأمین خواهد کرد.

iPhone-15-Pro-Multi-Purpose-button-Mute-Switch-Feature-Purple.webp
-

در آخرین نامه ارسالی به سهام‌داران از جانب Cirrus Logic، آمده است: «محصول جدیدی که در نامه‌های پیشین به آن اشاره داشتیم و قرار بود پاییز امسال رونمایی شود، مطابق برنامه‌ی اولیه وارد بازار نخواهد شد. از آن‌جایی که در حال حاضر دید محدودی به برنامه‌های آتی مشتری‌مان در مورد این محصول داریم،‌ درآمد مرتبط به این قطعه را از مدل داخلی‌مان حذف می‌کنیم.»

Cirrus Logic اعلام کرده است که همکاری با «مشتری استراتژیک» خود را ادامه خواهد داد و احتمالاً سال بعد قطعات HPMS جدیدی را به گوشی‌های هوشمند وارد خواهد کرد.

تراشه «بسیار کم‌مصرف» اپل به این معناست که آیفون ۱۵ پرو حتی بعد از خاتمه باتری تا حدودی فعال خواهد ماند. بر اساس گزارش‌های MacRumors، اپل بزرگ‌ترین مشتری Cirrus Logic بوده و سال گذشته ۷۹ درصد از کل سهم درآمد این شرکت را ثبت کرده است. تحلیلگران شرکت Barclays می‌گویند که نامه‌ی جدید Cirrus Logic احتمالاً استفاده از دکمه‌ی غیرمتحرک در آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس را نفی می‌کند.

ماه گذشته، مینگ‌چی کوئو اعلام کرد که اپل برنامه‌های خود را تغییر داده و دیگر قصد ندارد دکمه‌ی غیرمتحرک به آیفون اضافه کند. کوئو این تغییر را به «مشکلات فنی حل‌نشده» مرتبط دانست. با این‌حال، با وجود حفظ دکمه‌های معمولی، امکان دارد که امسال است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: macrumors

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر