فروش آیفون 8 اپل متوقف شد

IMG_20200416_131510.jpg

به دنبال معرفی آیفون SE 2020 ، اپل فروش آیفون 8 را متوقف کرده است تا به رقیبی برای خودش تبدیل نشود.

شب گذشته و در سکوت خبری شاهد معرفی آیفون SE 2020 اپل بودیم. حالا که این گوشی ارزان قیمت اپل رسما معرفی شده است، ساعتی پیش اپل از توقف فروش آیفون 8 خبر داده است.
قبل از هر چیز احتمالا این سوال برای شما هم پیش می‌آید که مگر اپل هنوز هم آیفون 8 را به فروش می‌رسانده است؟ درواقع باید بگوییم که تا همین امروز، اپل همچنان به فروش آیفون 8 ادامه می‌داده است. از سوی دیگر اگر بخواهیم به چشم واقعیت به آیفون SE 2020 نگاه کنیم، می‌بینیم که این گوشی عملا همان آیفون 8 است که با پردازنده A13 Bionic که آخرین پردازنده اپل است و دوربین بهبود یافته از نظر نرم افزاری و البته با تنوع رنگی بالاتر راهی بازار شده است.
از سوی دیگر قیمت آیفون SE 2020 اپل از قیمت آیفون 8 پایین‌تر است و نسخه پایه این گوشی، حدود 399 دلار قیمت گذاری شده است. بنابراین اگر اپل بخواهد همچنان آیفون 8 را به فروش برساند، عملا با خودش در حال رقابت است که این اصلا عاقلانه نیست.
اپل همچنین فروش آیفون 8 پلاس را هم متوقف کرده است اما این موضوع کمی متفاوت و پیچیده است. درواقع اپل نسخه پلاس آیفون SE 2020 را عرضه نکرده است تا جایگزینی برای آیفون 8 پلاس باشد. بنابراین اپل اگرچه خودش به صورت مستقیم آیفون 8 پلاس را نمی‌فروشند اما به برخی از خورده فروشی‌هایِ همکار خود اجازه داده است که همچنان این گوشی را بفروشند. البته هنوز مشخص نیست که این عرضه و تداوم فروش آیفون 8 پلاس، چقدر ادامه داشته باشد.
البته این احتمال هم وجود دارد که اپل نسخه پلاس آیفون SE 2020 را هم عرضه کند. با این وجود شاید اپل بخواهد تمرکزش را روی فروش آیفون 11 بگذارد! با این وجود هیچ چیز مشخص نیست زیرا اپل قابل پیش بینی نیست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر