دو خودپرداز بیت کوین در ایران رونمایی شد

دو خودپرداز بیت کوین در ایران رونمایی شد

دو خودپرداز بیت کوین با نام‌های سیتکس و سبحان در ایران رونمایی شد.

ارزهای دیجیتال مدت‌هاست که در سراسر دنیا اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. افراد زیادی در سراسر دنیا به خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال مشغولند، عده زیادی هم به استخراج این ارزها مشغولند. صنعت ارز دیجیتال و ماینینگ مدت‌هاست در ایران هم رواج دارد و به تازگی هم قوانینی برای این حوزه وضع شده است. از طرفی حالا ماینرها می‌توانند رسما مجوز فعالیت بگیرند و به صورت کاملا قانونی به استخراج ارزهای دیجیتال روی بیاورند.

در برخی از کشورهای دنیا امکان استفاده از ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش‌های عادی مردم فراهم است و شاهد دستگاه‌های BTM در برخی نقاط جهان هستیم. در ایران اگرچه تا به امروز چنین امکانی وجود نداشته اما خوشبختانه روز گذشته و در جریان نمایشگاه تراکنش ایران یا همان ITE 2019، دو دستگاه خودپرداز بیت کوین رونمایی شده است. با فیسیت همراه باشید تا هرآنچه درباره این دو خودپرداز بیت کوین می‌دانیم را با شما به اشتراک بگذاریم.

 

خودپرداز بیت کوین سیتکس

تاریخچه کوتاهی از سیتکس

شرکت مهندسی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرو سیتکس (CITEX) که از سال 1380 تاسیس شد، فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه بلاک چین و ارزهای دیجیتال دارد. دامنه فعالیت‌های سیتکس در این حوزه شامل چهار بخش می‌شود که به صورت زیر است:

  1. صفر تا صد روند ماینینگ رمز ارزها به صورت بهینه
  2. ارائه خدمات مشاوره برای مدل‌های سرمایه‌گذاری در بستر رمز ارزها با استفاده از هوش مصنوعی
  3. آموزش در زمینه ماینینگ رمزارزها
  4. کار روی فناوری بلاک‌چین

 

معرفی خودپرداز بیت کوین سیتکس

به گزارش زومیت از این رویداد، به گفته شرکت سیتکس، این خودپرداز که توسط خود این شرکت طراحی و تولید شده است، از چهار ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند البته در حال حاضر تنها خرید و فروش بیت کوین با این دستگاه ممکن است. این خودپرداز بیت کوین از کیف پول الکترونیکی با نام سیوا پشتیبانی می‌کند که مجددا خود شرکت سیتکس آن را توسعه داده است.

گویا کاربران با استفاده از این دستگاه BTM، می‌توانند به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازند. جالب اینکه حتی می‌توانند ارز دیجیتال خود (در حال حاضر تنها بیت کوین) را به پول نقد تبدیل کنند. گذشته از این نوع تبدیل، سیتکس در نظر دارد تا توکن‌های مخصوص خود را هم عرضه کند تا به این ترتیب کاربران بتوانند تراکنش‌های خود را با استفاده از توکن‌های سیتکس انجام دهند. از طرفی در صورتی که کاربران بخواهند ارزهای دیجیتال خود را بفروشند، می‌توانند علاوه بر دریافت نقدی پول خود، پول خود را به کیف پول الکترونیکی سیوای خود و یا حساب بانکی‌اشان انتقال دهند.

البته این را باید بدانید که به دلیل اختلالات اینترنت، امکان تست دستگاه و مشاهده کارکرد واقعی آن ممکن نبوده است.

 

خودپرداز بیت کوین سبحان

سیتکس در این جریان تنها نبود و خودپرداز بیت کوین سبحان، دستگاه BTM دیگری بود که در جریان رویداد ITE 2019 رونمایی شد. این خودپرداز بیت کوین نسبت به خودپرداز سیتکس جذاب‌های متفاوتی دارد، علاوه بر اینکه BTM سیتکس از 5 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند، به دستگاه کارت‌خوان هم مجهز شده است. به این ترتیب در صورتی که کاربر بخواهد ارز دیجیتالی را خریداری کند، می‌تواند مبلغ را با استفاده از دستگاه POS پرداخت کند. بعد از پرداخت هزینه، با وارد کردن آدرس کیف پول ارز دیجیتال، کاربر می‌تواند ارز دیجیتال خود را دریافت کند. ضمنا اگر به هر دلیلی آدرس کیف پول الکترونیکی خود را به همراه نداشته باشید، یک کیف پول ایجاد شده و ارز دیجیتالی که خریداری شده به آن انتقال داده خواهد شد. سپس یک کد به عنوان رسید در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

این خودپردازها و همچنین وضع قوانین در حوزه ارزهای دیجیتال و صنعت ماینینگ، به خودی خود نشان می‌دهد که این صنعت در حال یافتن جای خود در ایران است و این خودپردازهای بیت کوین هم مطمئنا توجه فعالان این حوزه را به خود جلب خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط:

برای استخراج خانگی ارز دیجیتال هم باید مجوز بگیرید

آیین نامه فرآیند استخراج ارز دیجیتال ابلاغ شد؛ قانونی ماین کنید

 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.  


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

محمد

جمعه, 01 آذر 1398

خود پرداز ها کی به مرحله استفاده میرسن و کجا قرار میگیرن؟

پاسخ

ثبت نظر