آیا ویندوز ۱۱ یک آپدیت رایگان برای ویندوز ۱۰ است؟

Untitled-1.jpg

تقریبا شش سال از معرفی ویندوز 10 می‌گذرد، حالا مایکروسافت می‌خواهد نسخه جدیدی از سیستم‌عامل خود را با نام ویندوز 11 رونمایی و منتشر کند. چند روز پیش تصاویر و ویدیوهایی از این نسخه افشا شد و به همین دلیل توانستیم تغییرات ظاهری این ویندوز را متوجه شویم. حالا بسیاری از کاربران دنیا این سوال برایشان به‌وجود آمده که آیا ویندوز ۱۱ مانند نسل قبلی خود به عنوان یک آپدیت رایگان عرضه خواهد شد؟ البته هنوز مایکروسافت به صورت رسمی این موضوع را مشخص نکرده است اما به نظر می‌رسد که جواب این سوال بله خواهد بود.

ویندوز ۱۱ چیست؟

Windows-11-2-5.jpg
-

ویندوز 11 اگر منتشر شود آخرین نسخه سیستم‌عامل ویندوز محسوب می‌شود و تقریبا شش سال پیش ویندوز 10 برای تمامی کاربران معرفی شد. همان زمان مایکروسافت اعلام کرد که این نسخه از ویندوز یعنی ویندوز 10 آخرین نسخه این سیستم‌عامل است و در عوض صرفا برای آن آپدیت‌های مختلفی را منتشر خواهد شد. در این سال‌ها که گذشت ویندوز ۱۰ دو بار در سال آپدیت مهمی را دریافت می‌کرد.

بعضی از کاربران احساس می‌کنند که ویندوز 11 یک نسخه تمام عیار است و از پایه و اساس دچار تغییر شده اما اینگونه نیست. براساس گزارش‌هایی که در ماه‌های گذشته تا به الان منتشر شده، گفته شده که ظاهر ویندوز 10 تغییر خواهد کرد و تغییراتی در پایه به‌وجود نخواهد آمد و برای دریافت این تغییرات یک آپدیت برای ویندوز 10 کافی است. اما ظاهرا مایکروسافت به دلایلی تصمیم گرفته از نام جدیدی برای این نسخه استفاده کند اما باید بگوییم که پایه و اساس آن همچنان ویندوز ۱۰ است.

چگونگی نصب نسخه‌ی جدید

Windows-11-3-5.jpg
-

اگر شما نیز کاربر ویندوز 10 هستید به احتمال بسیار زیاد می‌توانید از ویندوز 11 نیز بهره‌مند شوید و یک آپدیت نرم‌افزاری دریافت خواهید کرد. براساس بررسی‌هایی که تا به الان شکل گرفته، حتی داده‌های موجود در سیستم هم بعد از نصب ویندوز ۱۱ در جای خود باقی می‌مانند و آن‌ها را از دست نخواهید داد. اگر ویندوز 10 که روی سیستم خود نصب کردید دارای لایسنس متبر است که به صورت رایگان می‌توانید ویندوز ۱۱ را نصب کنید. اگر هم کاربر ویندوز ۷ یا ویندوز ۸.۱ هستید، در این صورت هم به سادگی نصب ویندوز ۱۱ امکان‌پذیر خواهد بود.

در کل کمپانی مایکروسافت تصمیم گرفته است که نسخه‌های مختلف ویندوز را به‌عنوان یک پلتفرم یکپارچه ارائه کند که و ساده بودن ارتقا به نسخه‌های جدید هم به همین موضوع مرتبط خواهد بود. از زمان انتشار ویندوز ۱۰، مایکروسافت آمار گجت‌های مبتنی بر آن را در رویدادهای مختلف اعلام کرده است. مدیرعامل این کمپانی مدتی پیش گفت که تعداد گجت‌هایی که از ویندوز 10 استفاده می‌کنند از مرز 1.3 میلیارد دستگاه عبور کرده است و ساده بودن فرایند نصب باعث می‌شود که تعداد زیادی از این کاربران بدون دردسر قادر به نصب این نسخه باشند.

در نهایت باید اشاره کنیم که ساده بودن که در رابطه با ویندوز 11 اعلام می‌شود به معنی رایگان بودن نیست. باید توجه داشت که در صورت داشتن لایسنس معتبر بدون پرداخت پول قادر به نصب این نسخه خواهید بود. با توجه به اینکه بسیاری از لپ‌تاپ‌ها با ویندوز ارائه می‌شوند، مشکلی برای دریافت این نسخه از سیستم‌عامل مایکروسافت به وجود نخواهد آمد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: XDA-Developers

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

اما

شنبه, 29 خرداد 1400

از ویندوز 11 استقبال میکنم کمی محیط جدید تسک بار شبیه به مک شده

پاسخ

ثبت نظر