اپل عرضه هوش مصنوعی و دو قابلیت دیگر را در اروپا به تعویق انداخت

drytryrty

اپل در اقدامی ناگهانی، عرضه هوش مصنوعی جدید خود به نام Apple Intelligence و دو قابلیت دیگر را در اتحادیه اروپا به سال 2025 موکول کرد.

این تصمیم به دلیل نگرانی‌هایی اتخاذ شده که قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه اروپا برای حریم خصوصی کاربران ایجاد کرده است.

طبق گزارش CNBC، اپل سه قابلیت جدید خود، از جمله Apple Intelligence را که به تازگی معرفی شده بود، به دلیل الزامات ضد انحصار DMA، در سال 2024 در اتحادیه اروپا عرضه نخواهد کرد. با این حال، این شرکت اعلام کرده است که برای یافتن راه حلی برای ارائه این خدمات جدید به کاربران اروپایی با مقامات اتحادیه اروپا همکاری خواهد کرد.

عدم عرضه Apple Intelligence در اروپا در سال 2024

اپل مدعی است که الزامات DMA مبنی بر اینکه شرکت‌های شخص ثالث باید برای تعامل‌پذیری به این سرویس‌ها دسترسی داشته باشند، می‌تواند به حریم خصوصی و امنیت کاربران آسیب برساند. سخنگوی اپل در بیانیه‌ای به Verge گفت:

"دو هفته پیش، اپل از صدها قابلیت جدید رونمایی کرد که مشتاقیم آنها را به کاربرانمان در سراسر جهان ارائه دهیم. ما متعهدیم که این فناوری‌ها در دسترس همه کاربران باشد. با این حال، به دلیل عدم قطعیت‌های نظارتی ناشی از قانون بازارهای دیجیتال (DMA)، ما معتقد نیستیم که می‌توانیم سه مورد از این ویژگی‌ها - آیفون میرورینگ، اشتراک‌گذاری صفحه نمایش SharePlay و Apple Intelligence - را در سال 2024 در اتحادیه اروپا ارائه دهیم."

notification-prioritization-1024x571.jpg
-

نگرانی‌های اپل در مورد DMA

اپل در این بیانیه ابراز نگرانی می‌کند که الزامات DMA ممکن است این شرکت را مجبور به تغییر یکپارچگی محصولات خود به گونه‌ای کند که حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران را به خطر اندازد. با این حال، این شرکت در ادامه تصریح می‌کند که همچنان متعهد است برای یافتن راه‌حل با کمیسیون اروپا همکاری کند.

پاسخ اتحادیه اروپا

سخنگوی اتحادیه اروپا در پاسخ به بیانیه اپل گفت:

"اتحادیه اروپا بازاری جذاب با 450 میلیون کاربر بالقوه است و همیشه برای هر شرکتی که بخواهد خدماتی را در بازار داخلی اروپا ارائه دهد، باز بوده است. دروازه‌بانان نیز می‌توانند خدمات خود را در اروپا ارائه دهند، مشروط بر اینکه با قوانین ما برای تضمین رقابت عادلانه مطابقت داشته باشند."

107426852-1718046071779-gettyimages-2156402360-APPLE_DEVELOPERS_CONFERENCE
-

اخیراً گزارش‌هایی مبنی بر این منتشر شده است که اپل و متا به دلیل نقض DMA به زودی با اتهاماتی روبرو خواهند شد.

هنوز مشخص نیست که این تاخیر چه تاثیری بر کاربران اروپایی خواهد داشت. برخی از کارشناسان معتقدند که این امر می‌تواند منجر به از دست رفتن فرصت‌هایی برای نوآوری شود، در حالی که برخی دیگر می‌گویند این امر به محافظت از حریم خصوصی کاربران کمک می‌کند.

به طور کلی، تصمیم اپل برای به تعویق انداختن عرضه Apple Intelligence و دو قابلیت دیگر در اروپا نشان‌دهنده تنش‌های فزاینده‌ای است که بین شرکت‌های بزرگ فناوری و تنظیم‌کننده‌ها در مورد مسائل مربوط به رقابت و حریم خصوصی وجود دارد.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: cnbc.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر