ال‌جی برای ساخت نمایشگر نسل دوم هدست واقعیت ترکیبی با اپل به توافق رسید

Apple VA.JPG

هنوز کمپانی اپل از نسل اول هدست‌های واقعیت ترکیبی خود رونمایی نکرده است که شایعات مربوط به نسل دوم این هست به گوش می‌رسد. براساس گزارش جدید، شرکت ال جی دیسپلی در حال آماده شدن برای تامین پنل‌های micro-OLED است تا در نسل دوم هدست واقعیت ترکیبی اپل مورد استفاده قرار بگیرد.

وبسایت The Elec گزارشی منتشر کرده و مدعی شده که ال جی دیسپلی در حال سفارش تجهیزات تولید نمایشگرهای micro-OLED از شرکت «Sunic System» است. به نظر می‌رسد که اپل برای ساخت هدست واقعیت افزوده خود با کره‌ای‌ها وارد همکاری شده است.

گفته می‌شود که ال جی دیسپلی برای نمایشگرهای نسل اول این واقعیت افزوده نیز نقشی داشته است اما تامین کننده اصلی نبوده است. با این حال تامین‌کننده اصلی نخواهد بود و چنین وظیفه‌ای برعهده سونی گذاشته شده است. به نظر می‌رسد ال‌جی فقط تامین‌کننده نمایشگر OLED عادی بخش بیرونی هدست اپل باشد.

به نظر می‌رسد که ال جی دیسپلی در حال تلاش است تا از نسل دوم هدست اپل جای سونی را بگیرد و تبدیل به تامین‌کننده اصلی پنل‌های micro-OLED موردنیاز این محصول شود. با توجه به اینکه سونی با هدست پلی‌استیشن VR به نوعی رقیب اپل محسوب می‌شود، ظاهرا کوپرتینویی‌ها نسبت به همکاری بیشتر با ال‌جی علاقه دارند.

apple-MR-headset.jpg
-

اواخر سال گذشته میلادی تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو» گفته بود که اپل کار روی نسل دوم هدست خود را آغاز کرده تا محصولی سبک‌تر با شارژدهی و عملکرد بالاتر را در اختیار کاربران قرار دهد. کو همچنین به عرضه این محصول در نیمه دوم 2024 اشاره کرده بود، دیروزی هم گزارشی از معرفی این دستگاه به همراه عینک واقعیت افزوده اپل در 2024 خبر داده بود.

هدست اهمیت بالایی برای اپل دارد، چرا که می‌تواند مسیر این کمپانی را تغییر دهد و یک جریان مالی جدید برای آن به همراه داشته باشد. بنابراین توسعه نسل دوم آن پیش از عرضه نسل اول، یک اقدام منطقی به نظر می‌رسد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: MacRumors

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر