ایلان ماسک شکایت خود علیه OpenAI را پس گرفت

yhgiyui

ایلان ماسک، میلیاردر مشهور و مدیرعامل تسلا، پس از طرح شکایتی علیه OpenAI، بنیانگذار این شرکت هوش مصنوعی، ناگهان از آن صرف نظر کرد. این اقدام عجیب، سوالات زیادی را در مورد انگیزه‌های ماسک و آینده OpenAI ایجاد کرده است.

چرا ماسک از OpenAI شکایت کرد؟

در اسفند 1402، ماسک با طرح شکایتی در دادگاه ایالتی کالیفرنیا، خواستار برکناری سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، شد. او OpenAI را به نقض توافق اولیه و تمرکز بر روی سودآوری به جای مأموریت اصلی خود یعنی "ترویج هوش مصنوعی به نفع بشریت" متهم کرد.

ماسک مدعی بود که OpenAI برخلاف تعهد اولیه خود مبنی بر تبدیل شدن به یک سازمان غیرانتفاعی و متن‌باز، به شرکتی تابع مایکروسافت با تمرکز بر روی اهداف تجاری تبدیل شده است. او همچنین OpenAI را به عدم شفافیت در مورد نحوه استفاده از فناوری خود متهم کرد.

OpenAI ادعاهای ماسک را رد کرد و گفت که او به دنبال "تسلط مطلق" بر این شرکت و ادغام آن با تسلا بوده است. این شرکت همچنین وجود هرگونه توافقی را که ماسک به آن استناد می‌کرد، انکار کرد.

PHBDZYWCTRFEDDTNEY4INREYTE-1024x576.jpg
-

تنها یک روز قبل از برگزاری جلسه دادگاه برای بررسی درخواست OpenAI مبنی بر رد این پرونده، ماسک به طور ناگهانی از شکایت خود صرف نظر کرد.

هنوز انگیزه‌های دقیق ماسک برای طرح این شکایت و سپس صرف نظر کردن از آن به طور کامل مشخص نشده است. برخی از تحلیلگران معتقدند که این اقدام صرفاً یک ترفند مذاکره برای وادار کردن OpenAI به امتیازات بیشتر بوده است.

آینده OpenAI در هاله‌ای از ابهام

با وجود اینکه ماسک دیگر خواهان برکناری آلتمن نیست، اما ابهامات زیادی در مورد آینده OpenAI و رابطه آن با ماسک وجود دارد.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: theverge

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر