عملکرد خارق‌العاده چیپ M1X اپل: بالاتر از پردازنده ۱۰ هسته‌ای اینتل

Untitled-1.jpg

در ادامه سال جاری میلادی بدون شک شاهد تولید انبوه مدل‌های جدید مک‌بوک پرو اپل خواهیم بود و انتظار داریم که به نسخه قدرتمندتر چیپ ۵ نانومتری M1 مجهز شوند. این پردازنده جدید که احتمال می‌رود نام M1X داشته باشد، به نظر می‌رسد که در بخش چند هسته‌ای می‌تواند پردازنده‌های ۱۰ هسته‌ای دسکتاپ را پشت سر بگذارد.

یوتیوبری با نام لوک میانی جدیدا نتایج بنچمارک گیک‌بنچ این پردازنده را به اشتراک گذاشته است که بر اساس عملکرد چیپست‌های موجود این کمپانی تهیه شده است. اگر این برآوردها درست باشد و سرعت‌های تخمین زده شده همینطور باشد، باید گفت که با سریعترین لپ‌تاپ‌های جهان روبه‌رو خواهیم بود.

براساس این نتایج، پردازنده M1X اپل در بخش چند هسته‌ای امتیاز 14 هزار را در گیک‌بنچ بدست آورده که در مقایسه با پردازنده ۸ هسته‌ای رایزن 7 5800X شرکت AMD و ۱۰ هسته‌ای اینتل Core i9-10900K بسیار سرعت بالاتری دارد. به این موضوع توجه کنید که پیش‌بینی‌ها برای چیپ M1 درست از آب درآمده بوده و شاید عملکرد واقعی M1X مشابه محاسبات این یوتیوبر باشد؛ این یعنی اینکه ممکن است که این یوتیوبر همه چیز را درست گفته باشد.

Estimated-M1X-performance-numbers-1030x671.jpg
-

کمپانی اپل با رونمایی از پردازنده M1 توانست سروصدای زیادی را بپا کند و احتمالا در آینده نزدیک شرکت‌های مختلفی از تراشه‌های مبتنی بر معماری ARM رونمایی خواهند کرد. به همین دلیل انتظار داریم که نسل آینده اپل سیلیکون عملکرد بالاتری نسبت به نسخه قبلی داشته باشد و انرژی مصرفی کمتری داشته باشد.

براساس گزارشات مختلف شنیده می‌شود که اپل از 12 هسته در پردازنده M1X استفاده خواهد کرد که بیشتر از هسته‌های مورد استفاده در چیپ M1 است. به همین دلیل گفته می‌شود که قدرت مدل‌های جدید مک‌بوک پرو به شدت افزایشی خواهد بود.

Ryzen-7-5800X.jpg
-

انتظار داریم که در نیمه دوم سال 2021 از مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو رونمایی شود و شاهد رکورد فروش این محصول در سراسر جهان باشیم. اپل احتمالا در فروردین ماه یک مراسم برگزار می‌کند که شاید در آن شاهد رونمایی از آی‌مک جدید با چیپ M1X باشیم.

Core-i9-10900K-Geekbench-5.jpg
-

مینگ چی کو که یکی از بلند مرتبه‌ترین تحلیلگران نزدیک به کمپانی اپل است، گفته که مک‌بوک‌های جدید با لبه‌های تخت، پورت HDMI و درگاه کارت حافظه از راه خواهند رسید. علاوه بر این موارد، باید منتظر درگاه شارژ مگ‌سیف هم باشیم و البته دیگر خبری از تاچ بار در این محصولات نخواهد بود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: notebookcheck

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر